וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט א-דורה: רופא ישראלי הורשע בהוצאת דיבה

גלעד גרוסמן

30.4.2011 / 0:00

בימ"ש בפריז הרשיע את ד"ר יהודה דוד בהוצאת דיבה לאחר שטען כי ג'מאל א-דורה, אביו של הילד מוחמד א-דורה, לא נפצע מירי צה"ל בתקרית, אלא סבל מפציעה ישנה. "בושה לישראל", אמר דוד

בית משפט בפריז הרשיע אתמול (שישי) את הרופא הישראלי, ד"ר יהודה דוד בפגיעה בשמו הטוב של ג'מאל א-דורה, אביו של מוחמד א-דורה. "זו תרמית נוראית, הצדק לא יצא לאור", אמר ד"ר יהודה דוד לאחר שהתבשר על ההחלטה.

מוחמד א-דורה בן ה-12 הפך לאחד מסמלי האינתיפאדה השנייה, לאחר שנורה למוות בספטמבר 2000. תחנת הטלוויזיה הצרפתית 2 FRANCE שידרה אז תמונות בהן נראה האב ג'מאל מחזיק את גופת בנו במהלך חילופי ירי בין חיילי צה"ל לפלסטינים בצומת נצרים. בכתבה נטען שהילד נהרג מאש צה"ל. לפני שלוש שנים, במסגרת תביעה אחרת, קבע בית משפט לערעורים בפריז כי ייתכן והצילומים סולפו.

מספר חודשים לאחר תביעה זאת, התראיין ד"ר דוד לשבועון יהודי בצרפת ולרשת הטלוויזיה הגרמנית-ממלכתית, שם חשף את תיקו הרפואי של א-דורה האב אותו ניתח ב-1994 בבית החולים שיבא בתל השומר.

ד"ר דוד אמר אז בראיונות כי בניגוד לטענתו של א-דורה, כי נפצע בידו בעת התקרית מירי חיילי צה"ל, הפציעה התרחשה כבר ב-1992. בעקבות הדברים הגיש א-דורה תביעה נגד ד"ר דוד על כך שהפר את חובת הסודיות הרפואית וכן על הוצאת דיבה.

"כבר רואה את גל השנאה באירופה"

אתמול קבעו כאמור השופטים בפריז כי מדובר בהוצאת דיבה, וחייבו את ד"ר דוד לשלם פיצויים בסכום של 30 אלף שקלים. לדברי פרקליטו של דוד, העו"ד הצרפתי אלן יעקובוביץ', השופטים הרשיעו אותו מכיוון שקבעו כי אמר שהבן מוחמד כלל לא נהרג. "לא ביטאנו את השם מוחמד מעולם. התייחסנו רק לפצעים של האב, בית המשפט פסק על סמך דבר שלא היה ולא נברא", אמר ד"ר דוד לאחר שהתבשר על החלטת בית המשפט.

"אני נלחם בשנתיים האחרונות את מלחמה הצודקת של מדינת ישראל, ואני מרגיש פגוע שפעם נוספת מסלפים את האמת בגלל שהיא מגיעה מצדה של מדינת ישראל. הצדק לא יצא לאור, ואני כבר רואה את התוצאות השליליות וגל חדש של שנאה שייצא מאירופה נגד ישראל".

דוד הוסיף כי הוא חש עלבון גדול למדינה, לחיילי צה"ל ולכל הרופאים שמטפלים בכל הפצועים ללא הבדלי דת או גזע, והורה לעורכי דינו לערער על פסק הדין. "אני מאמין שכמו שהיה במקרה של פיליפ קרסנטי שהפסיד במשפט הראשון ולאחר מכן ניצח בערעור, זה מה שייקרה גם הפעם".

בתוך כך, הוחלט כי המדינה תממן לד"ר דוד את הוצאות הערעור שבכוונתו להגיש, וככל הנראה, דוד יזכה גם למימון מהמדינה של הוצאות המשפט עד כה. ההחלטה על המימון התקבלה על פי חוות הדעת של היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע. "מבחינה עניינית ראוי שנסייע לו כי הוא לא נלחם מלחמה אישית ופרטית, אלא אלא נלחם למען המדינה", אמר המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון שפעל למתן המימון, בשיתוף עם שר ההסברה יולי אדלשטיין. "הייתי שמח אם פסק הדין היה שונה וממה שהבנתי ד"ר דוד החליט לערער ואנו נסייע לו", הוסיף יעלון.

(עדכון ראשון: 16:05)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully