וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יהודים מפחדים מתאונות, ערבים מתקיפה מינית

28.4.2011 / 21:46

מסקר שנערך לאחרונה עולה כי התופעה המערערת ביותר את תחושת הביטחון של תושבי ישראל היהודים היא נהיגה רשלנית. פיגועי טרור נמצאים במקום ה-2. הערבים לעומת זאת מפחדים מתקיפה מינית

היהודים בישראל פוחדים מטרור, אך לא כמו שהם פוחדים מתאונות דרכים – כך עולה מסקר שנערך לאחרונה על ידי מכון "דחף" בניהולו של ד"ר בועז גנור, מנכ"ל המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה. את תושבי ישראל הערבים, לעומת זאת, מפחידות יותר מכל תקיפות מיניות.

לפי ממצאי הסקר, שנערך בקרב 500 נשאלים, נהיגה רשלנית ופרועה בכבישים היא הדבר שפוגע ביותר בתחושת הביטחון של היהודים בארץ. פיגועי טרור הם הגורם השני שפוגע בתחושת הביטחון, ואילו במקום השלישי נמצאות תקיפות מיניות. במקום הרביעי נמצאים פשעי רכוש ובמקום החמישי צריכת סמים של בני נוער.

ד"ר גנור מסביר כי השיעור היחסי הגבוה של החשש מטרור, למרות תקופה ארוכה של רגיעה יחסית, אינו מפתיע. "לאחרונה ישנה אי-יציבות במזרח התיכון והאיומים הביטחוניים בגזרות השונות רק התגברו", הסביר ד"ר גנור. "וש גם לקחת בחשבון את העובדה שהסקר נערך זמן קצר לאחר הפיגוע באיתמר". לדבריו, "הדירוג הגבוה של בעיית הנהיגה הוא הממצא המרכזי כאן, ומראה שישראלים חוששים הרבה יותר להיפגע בתאונת דרכים בעטיו של נהג פרוע ולא אחראי, מאשר להיפגע כתוצאה מפשיעה או אלימות חברתית".

בקרב אזרחי ישראל הערבים מתקבלת תמונה די שונה. תקיפות מיניות נתפסות כאיום הרציני ביותר ואילו נהיגה ברשלנות נמצאת במקום השני. פיגועי טרור, לעומת זאת, נמצאים במקום האחרון. "ככל הנראה כיוון שהם לא תופסים אותם כמכוונים כלפיהם", ניסה ד"ר גנור להסביר את הבחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully