וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון נוסף במו"מ: בתיה"ח יושבתו ביום שלישי

אריאל נוי

28.4.2011 / 18:54

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי תחדש את שביתת הרופאים ביום שלישי הבא. יומיים אחר כך, מרפאות החוץ בדרום ובמרכז לא יפעלו. סגן שר האוצר: "השביתה היא אקט קשה ופוגעני"

המשא ומתן עם האוצר כשל והרופאים הודיעו היום (חמישי) כי הם חוזרים לשבות. ההסתדרות הרפואית הודיעה כי בתי החולים הממשלתיים יושבתו ביום שלישי הבא ויעבדו במתכונת שבת, ביום חמישי שלאחר מכן לא יעבדו מרפאות החוץ בבתי החולים בתל אביב ודרומית לה ושבוע לאחר מכן יושבתו מרפאות החוץ מצפון לתל אביב. הודעות מפורטות על רשימת בתי החולים שיושבתו תתפרסם בהמשך.

לאחר הפגישה ובתום ישיבת מזכירות סוערת, הודיעה הנהלת ההסתדרות הרפואית, כי "על רקע העדר כל התקדמות ממשית במשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית והמעסיקים, אנו נאלצים להכריז על המשך הצעדים הארגוניים. במידה ותושג פריצת דרך במשא ומתן, או ייחתם הסכם בין הצדדים, יפסקו הצעדים הארגוניים".

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן (ש"ס), אמר כי ההכרזה על שביתה הינה "אקט קשה ופוגעני מצד ההסתדרות הרפואית". לדבריו, ההסתדרות הרפואית "ממשיכה להשלות את הציבור כאילו הם דואגים למערכת הבריאות בישראל, בעוד בפועל הם פוגעים בציבור וגורמים לנזק למערכת. הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יתחילו לדבר אמת ולדווח אמת ויכנסו לתהליך משא ומתן על הנושאים בהם צריך לטפל".

לדברי כהן, "המדינה הציעה לרופאים פתרונות מעשיים, שנועדו להגדיל את התגמול למי שעובד יותר, המתמחים והרופאים בפריפריה. אך ראשי ההסתדרות הרפואית מתבצרים בעמדתם ומתנגדים לפתרונות אלו. הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יגלו אחראיות ויסירו את דרישתם לתוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים, יסכימו להחתים שעון ויכנסו לתהליך מו"מ ענייני ומואץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully