וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים על חיוב לימודי המדעים - "דיקטטורה"

28.4.2011 / 15:29

החל משנת הלימודים הבאה, יחויבו תלמידי כיתה י' לגשת לבחינת בגרות באחד ממקצועות המדעים - כך החליט לאחרונה משרד החינוך. התלמידים זועמים: "דיקטטורה מוחלטת מצד משרד החינוך"

"כיצד ייתכן שמדינה שדוגלת בערכים דמוקרטיים מעבירה מסר שלילי שכזה לתלמידים ומצמצמת בפניהם את האופציות להתפתח בתחומי לימוד מסוימים?" – כך הגיב היום (חמישי) יו"ר מועצת התלמידים והנוער בבאר שבע, טימור מיכאלי, כששמע על החלטת משרד החינוך, לפיה החל משנת הלימודים הבאה יחויבו תלמידי כיתה י' לגשת לבחינת בגרות נוספת באחד ממקצועות המדעים. ההחלטה קובעת, כי כדי להתאים את תחומי הלימוד של התלמידים למבחנים הבינלאומיים ולשפר את הידע שהם צוברים, יחויבו התלמידים ללמוד פיזיקה, ביולוגיה או כימיה.

על פי מזכר פנימי שנשלח לפני שבועיים ממנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, לארגון מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, ייבחנו כל התלמידים במקצועות המדעים, למעט תלמידים הלומדים במגמות מדעיות. תחום הלימוד ייבחר על ידי מנהל בית הספר והבחינה תהיה ברמה של יחידת לימוד אחת.

"המזכר הוא ביטוי לדיקטטורה מוחלטת של משרד החינוך", אמר מיכאלי בזעם, "משרד החינוך מנצל את העובדה שדירוג התלמידים במדעים ברמה הבינלאומית הוא נמוך, ומעמיס על גבם מחויבויות לימודיות מיותרות. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים מול המהלך הקלוקל הזה".

"נפנה לגורמים המתאימים במשרד החינוך"

מוריה אשכנזי, תלמידת כיתה ט' בבית הספר מקיף ו' בבאר שבע, הביעה תמיכה בעמדתו של מיכאלי ואף הוסיפה כי "אסור בשום אופן לכפות על תלמידים להיבחן לבגרות בשום מקצוע שלא נמצא במסגרת מקצועות החובה". לדבריה, "זהו דבר שלא הוגן כלפי רוב התלמידים בגלל הקושי במקצועות אלה ובגלל מקצועות ההגברה הנוספים שמתווספים בכיתה י' גם ככה. כימיה ופיזיקה הם מקצועות קשים שלא כל אחד בנוי אליהם, והם צריכים להישאר בתור מקצועות בחירה בלבד".

יובל כחלון, מבית הספר הרב תחומי ע?ש מנחם בגין בצפת הביע גם הוא כעס רב נוכח משמע הגזירה. "כיתה י? הינה כיתה לא פשוטה מכיוון שהמעבר לתיכון אינו פשוט בגלל העלייה ברמה, ועל התלמידים לבחור את מקצועות הלימוד שלהם להמשך שלוש שנות הלימודים הבאות", הסביר כחלון. "לכן, על כל תלמיד לבחור על פי רצונו האישי והמקצועות שהוא מתחבר אליהם, ואין לפגוע בזכות הבחירה של התלמידים".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אשר אלון, מסר בתגובה כי "חיזוק ידע במקום אחד - בתחום המדעים, יוצר חוסר ידע במקום אחר. חבל שמורידים את כתבי טשרניחובסקי מספרי הלימוד ודואגים להכניס באגרסיביות את חוקי ניוטון". לדבריו, "תלמידים רבים לא יוכלו לעבור את בחינת הבגרות הזאת מפני שאין להם כל גישה לתחום המדעים. אנחנו מוחים על המהלך ונפנה לגורמים המתאימים במשרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully