וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות לבג"ץ: תנו להפעיל מפוחי עלים

28.4.2011 / 13:49

עם כניסת תקנות הרעש החדשות לתוקף, עתר מרכז השלטון המקומי לבג"ץ בדרישה לאפשר לרשויות המקומיות להשתמש במפוחי עלים. "הניקיון ברחובות - תוצאה של מדיניות ירוקה"

מרכז השלטון המקומי עתר היום (חמישי) לבג"ץ נגד תקנות הרעש החדשות שנכנסו אתמול לתוקף, ואשר בין השאר אוסרות שימוש במפוחי עלים. העיריות מבקשות מבית המשפט להתיר שימוש במפוחים שאינם מרעישים, וכן להורות על כך שלא יחולקו קנסות בגין שימוש במפוחים עד לסיום הדיון בעתירה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין אליאס, בן אריה, אסף, נטען כי הפרשנות של המשרד להגנת הסביבה, לפיה יש לאסור באופן מוחלט על שימוש בכל סוגי המפוחים, אינה סבירה ואינה מידתית, ופוגעת ביכולת של העיריות לספק שירותי ניקיון לתושבים. לטענתם, לא ניתן לספק את רמת הניקיון הנדרשת ללא המפוחים, שביכולתם לסייע בניקיון גנים, מדרכות ומקומות נסתרים. לכן הם מבקשים לקבוע כי באזורי מגורים יותר לעשות שימוש במפוחים
שימוש במפוחים אשר ניתן למדוד את רמת הרעש שלהם, אשר לא תעלה על רעש סביר.

"המשרד להגנת הסביבה הוא זה שפוגע באזרחים וגוזר גזירה שלא ניתן לעמוד בה", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. "הציבור מוכרח לזכור כי הרחובות הנקיים אליהם הוא מתעורר כל בוקר הם תוצאה של עבודת ראשי הערים ותוצאה של מדיניות ירוקה שאנחנו יוזמים, מדיניות המחויבת לאיכות חיי התושבים. כמי שמובילים תהליכי חקיקה ירוקים ומכירים את השטח היטב אנחנו מדגישים, כי אין אלטרנטיבה למפוחי העלים. במסגרת תקנות הרעש
במסגרת תקנות הרעש אנחנו יזמנו והצענו אינספור פתרונות יצירתיים שהיו מקובלים על חברי הכנסת , פתרונות מהשטח ואילו המשרד ממשיך להצמד רק למפוחי העלים ומבחינתו הם חזות הכל".

  • עוד באותו נושא:
  • מפוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully