וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים על הסכם הפיוס: נפעל להסרת המצור על עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2011 / 10:41

מצרים בירכה על ההסכם שנחתם בין פתח לחמאס בקהיר ואמרה כי תמשיך לפעול למען זכויותיו של העם הפלסטיני. בין היתר, הבטיחה לפעול להסרת המצור על עזה ולהקמת מדינה פלסטינית

שושבינת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, מצרים, אמרה היום (חמישי) כי תמשיך לפעול למען זכויות העם הפלסטיני. ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, אמר הבוקר כי ארצו תמשיך להשקיע מאמצים בנושאים שנוגעים לפלסטינים. "נפעל למען הסרת המצור על רצועת עזה, הקמת מדינה פלסטינית וקיום ועידת שלום בינלאומית כדי לפתור את העניין הפלסטיני, במקום להמשיך ולנהל משא ומתן".

במקביל, גם באירן בירכו על ההסכם והחמיאו למצרים על שהיוותה שושבינה להסכם שנחתם בקהיר. שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, אמר כי ההסכם יתרום לניצחון על "הכובשים הציוניים", וכי יוביל ל"מימוש הזכויות של האומה הפלסטינית" ול"האצת פיתוח השטחים הפלסטיניים". כך דיווחה סוכנות הידיעות IRNA. סאלחי גם החמיא למצרים, ואמר כי זהו "ההישג הגדול הראשון של האומה המצרית גדולה בזירה הבינלאומית" מאז המהפכה במדינה.

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
"נפעל לקיום ועידת שלום בינלאומית כדי לפתור את העניין הפלסטיני, במקום להמשיך ולנהל משא ומתן". אבו מאזן ואיסמעיל הניה/GettyImages

בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, עזאם אל-אחמד, אמר אמש כי "מאמצים כבירים ופגישות רבות נערכו לפני ההגעה להסכם, הרחק מעיני התקשורת". הוא הוסיף כי הליגה הערבית תשגיח על ביצוע ההסכם באופן מלא והדגיש כי העם הפלסטיני חיכה להסכם הזה שנים רבות. "ההסכם מהווה מענה לבקשותיו של הנוער הפלסטיני, שקרא ברחובות לסיום הפילוג והכיבוש", אמר אל-אחמד.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק מצדו הגדיר אמש את ההסכם כ"שלב חדש בהיסטוריה הפלסטינית" והודה על מאמציהן של מדינות ערב למען סיום הפילוג הפנים-פלסטיני. אבו מרזוק אישר כי התוכנית המדינית של אבו מאזן "היא מה שסיכמנו עליו". הוא התייחס בדבריו לצעדים שיש לנקוט ביום שלאחר ההסכם ואמר: "זהו לא סוף הדיאלוג. אחרי שכל הפלגים יחתמו עם פתח וחמאס על ההבנות, נקים ממשלה חדשה ונצא לשלב חדש במאבק הפלסטיני - כדי להשיג את זכויותינו ולשמור על זכויותיו הלאומיות של העם הפלסטיני".

לפי ההסכם, שגובש במצרים, תוקם ממשלה זמנית וייקבע תאריך לבחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט, בעוד שנה. תקום ממשלת אחדות שתורכב מאישים עצמאיים וללא השתייכות פוליטית, אולם לא נמסר מי יעמוד בראשה. המודיעין המצרי פרסם הודעה לפיה הדיונים שנערכו בין הפלגים בקהיר הובילו להבנות מלאות על כל נקודות המחלוקת שנידונו, כולל גיבוש הסדר ביניים, שצפוי לקבוע תאריך לבחירות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully