וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: הארנבת לא סותמת והחתולה מקיאה

ד"ר איל נחמיאס

28.4.2011 / 17:59

ארנבת שאוכלת כל דבר, חתול שלא מפסיק ללקק את הפצע הישן וחתולה שפתאום פיתחה אלרגיה לשימורים, היום בפינת המרפאה של וואלה! בעלי חיים. לד"ר איל נחמיאס וטרינר הבית כל הפתרונות

חתול ג'ינג'י מלקק את רגלו. ShutterStock
לפעמים מנגנון הפרשה מונע איחוי טבעי של העור/ShutterStock

יש לי חתולה אשר לפני שנתיים סבלה מנפיחות במצח ולאחר שבוע התפוצץ פצע ויצאה מוגלה. הנפיחות ירדה, אבל עד היום בכל פעם שהפצע נסגר היא מנקה אותו ואז שוב נפתח מקום ההפצע - וזה חור גדול שלא נסגר. מה עלי לעשות?

נשמע על פי התיאור כי לחתולה יש פיסטולה או פצע כרוני שאינו מגליד מאחר וקיים מנגנון שגורם להפרשה המונע את תהליך האיחוי הטבעי של העור. במקרים כאלו אין מנוס מטיפול אצל הווטרינר. קיימות גישות שונות לפיתרון; אחת היא הטרייה, כלומר הסרה כירורגית של הרקמה המתה והבעייתית, ושיטה שניה היא חבישות עם חומרים מיוחדים המכילים אנזימים המפרקים את החיידקים והרקמה המתה ועוזרים לעודד יצירת רקמה בריאה.

לעתים שימוש פשוט במשחת צמחי מרפא כמו משושית (משחה של צמח ארכובית הציפורים) עשוי לעזור.

ארנבת לבנה ליד גזר. ShutterStock
"היא לא מפסיקה לאכול, גם את הפלסטיק של הכלוב"/ShutterStock

יש לי ארנבת בת 4 חודשים אשר מאז שהיא ברשותי (חודשיים וחצי) היא לא מפסיקה לאכול וגם גדלה משמעותית. למעשה, היא אוכלת כל דבר - נסורת, פלסטיק הכלוב, פלסטיק כלי האוכל. מה אפשר לעשות שהיא תאכל פחות ושלא תאכל דברים שעלולים להזיק לה?

מציע לדאוג לה לכמות הגונה של חציר אספסת איכותי, המזון החשוב הוא המזון הגס ופחות הכופתיות. ללא חציר הארנבת עלולה אכן לחפש תחליפים שונים כולל את המצע שלה. חציר עוזר להתפתחות החיידקים החיוביים במעיים ושמירה על מערכת חיסונית בריאה ומפותחת. ניתן לספק לה גם צעצועי לעיסה כולל גזרים מדי פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חתול ליד קערת חלב. ShutterStock
מזון יבש עדיף/ShutterStock

יש לי חתולה בת 5.5 שאוכלת מזון יבש איכותי ומקבלת משחה נגד כדורי פרווה בקביעות. פעם בשבוע נהגתי לתת לה מעדן לחתולים. בפעמיים האחרונות היא הקיאה לאחר שאכלה את השימורים ואני חוששת לתת לה שוב. ידועה תופעה של אלרגיה לשימורים שמתפתחת בפתאומיות?

ייתכן שהשימורים טעימים מדי והחתולה אכלה פשוט כמות גדולה ממה שהיא מסוגלת בפעם אחת לעכל. לעיתים יש רגישות למרכיבי מזון. בכל מקרה השימורים אינם מזון חיוני ומשמשים יותר כפרס או חטיף. ניתן פשוט לתת לה את המזון היבש אליו רגילה. אפשרות נוספת היא הופעת כדורי שיער אשר עלולים לגרום לרגישות מוגברת בעונה הזו למזון שהחתולה אינה רגילה אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully