וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא נכיר בישראל ולא ננהל עמה מו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2011 / 8:22

בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, מבהיר כי למרות הסכם הפיוס שחתם ארגונו עם פתח, אין בכוונת חמאס לשנות את יחסה לישראל: "ממשלת המעבר לא תיקח חלק בתהליך המדיני"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, הבהיר כי הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני, שנחתם אתמול בראשי תיבות בין פתח לחמאס, "אינו כולל משא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואינו דורש מחמאס להכיר בישראל. לדבריו, ממשלת המעבר לא תוכל לקחת חלק בתהליך המדיני עם ישראל. עוד גילה א-זהאר שכל ראשי הפלגים הפלסטינים ישתתפו בחתימה על הסכם הפיוס הרשמי בקהיר. בנוסף ישתתפו אישים עצמאיים פלסטינים וחברי פרלמנט.

גם באירן ברכו על הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני. שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, התייחס הבוקר להסכם ואמר כי הוא יתרום לניצחון על "הכובשים הציוניים", וכי יוביל ל"מימוש הזכויות של האומה הפלסטינית" ול"האצת פיתוח השטחים הפלסטיניים".

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
יחסים מתחממים בין חמאס לפתח. הניה ואבו מאזן ב-2007/GettyImages

בתגובה לדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם על הרשות הפלסטינית לבחור אם היא רוצה שלום עם חמאס או עם ישראל, אמר הבוקר (חמישי) נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, כי ישראל אינה צד בהסכם הפיוס בין חמאס לפתח ואין לה שום קשר אליו. "אש"ף כגוף היחיד המייצג את העם הפלסטיני מחוייב לתהליך השלום ורואה בהסכם הפיוס רק חיזוק לעמדתו זו. על נתניהו לבחור בין התנחלויות לבין שלום צודק וכולל עם העם הפלסטיני המאוחד", הוסיף. לדבריו, הסכם הפיוס שם קץ לתירוצים הישראליים על כך שפילוג פנים-פלסטיני מונע מהם למלא אחר התחייבויות תהליך השלום.

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, בירך אף הוא על ההסכם שהושג והביע תקווה כי הוא יסייע בהשבת האחדות למולדת ובהקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים.

בכירת אש"ף, חנאן עשראווי, תקפה אף היא את דבריו של ראש הממשלה באמרה כי נתניהו "ממשיך להשתמש בתכסיסיו הידועים כדי לחמוק מהתחייבויות השלום. הוא ראה תמיד בפילוג הפנים-פלסטיני תירוץ לכישלון תהליך השלום. מה שהוא רוצה זה רק להעמיק את הפילוג ולא להפך".

גם במצרים התייחסו להסכם: ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, אמר כי ארצו תמשיך להשקיע מאמצים בנושאים שנוגעים לפלסטינים. "נפעל למען הסרת המצור על רצועת עזה, הקמת מדינה פלסטינית וקיום ועידת שלום בינלאומית כדי לפתור את העניין הפלסטיני, במקום להמשיך ולנהל משא ומתן".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully