וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי פתח וחמאס: "אחדותנו - הנשק מול הכיבוש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2011 / 0:14

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק ובכיר פתח, עזאם אל-אחמד עידכנו על הסכם הפיוס שנרקם בין הצדדים. "ישראל ניצלה את הפילוג בעם כדי לייהד את ירושלים, להשלים את בניית הגדר ולהשתלט על שטחים רבים בגדה המערבית"

"ישראל ניצלה את הפילוג הפנים-פלסטיני כדי לחמוק מהתחייבויותיה הבינלאומיות" – כך אמר אמש (רביעי) בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, עזאם אל-אחמד, "ישראל הפיקה תועלת מהפילוג ובכך מנעה את הקמת המדינה הפלסטינית". לדבריו, "הכיבוש ניצל את הפילוג כדי לייהד את ירושלים, להשלים את בניית הגדר ולהשתלט על שטחים רבים בגדה המערבית".

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בקהיר, ביחד עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בעקבות החתימה על הסכם הפיוס בין הצדדים, אמר אל-אחמד כי "עוד לפני שישראל שמעה את פרטי הסכם הפיוס באופן רשמי מאתנו, היא כבר תקפה אותו". לדבריו, "האחדות שלנו היא הנשק הכי טוב שלנו מול הכיבוש".

לדברי אל-אחמד, "מאמצים כבירים ופגישות רבות נערכו לפני ההגעה להסכם, הרחק מעיני התקשורת". הוא הוסיף כי הליגה הערבית תשגיח על ביצוע ההסכם באופן מלא והדגיש כי העם הפלסטיני חיכה להסכם הזה שנים רבות. "ההסכם מהווה מענה לבקשותיו של הנוער הפלסטיני, שקרא ברחובות לסיום הפילוג והכיבוש", אמר אל-אחמד.

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס בקהיר. רויטרס, רויטרס
"מדובר בשלב חדש בהיסטוריה הפלסטינית". מוסא אבו מרזוק ועזאם אל-אחמד במסיבת העיתונאים/רויטרס, רויטרס

אבו מרזוק מצידו הגדיר את ההסכם כ"שלב חדש בהיסטוריה הפלסטינית" והודה על מאמציהן של מדינות ערב למען סיום הפילוג הפנים-פלסטיני. אבו מרזוק אישר כי התוכנית המדינית של אבו מאזן "היא מה שסיכמנו עליו". הוא התייחס בדבריו לצעדים שיש לנקוט ביום שלאחר ההסכם ואמר: "זהו לא סוף הדיאלוג. אחרי שכל הפלגים יחתמו עם פתח וחמאס על ההבנות, נקים ממשלה חדשה ונצא לשלב חדש במאבק הפלסטיני - כדי להשיג את זכויותינו ולשמור על זכויותיו הלאומיות של העם הפלסטיני".

לפי ההסכם, שגובש במצרים, תוקם ממשלה זמנית וייקבע תאריך לבחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט, בעוד שנה. תקום ממשלת אחדות שתורכב מאישים עצמאיים וללא השתייכות פוליטית, אולם לא נמסר מי יעמוד בראשה. המודיעין המצרי פרסם הודעה לפיה הדיונים שנערכו בין הפלגים בקהיר הובילו להבנות מלאות על כל נקודות המחלוקת שנידונו, כולל גיבוש הסדר ביניים, שצפוי לקבוע תאריך לבחירות.

(עדכון ראשון: 23:14, 27.04.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully