וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סייעו באיתור מח עצם לטל: "רוצים להצילו"

אריאל נוי

27.4.2011 / 19:48

מאות בני אדם הגיעו לתחנות בצפון, בהן נבדקה התאמתם במסגרת מבצע לאיתור תורמי מח עצם לילד טל שטרית החולה בלוקמיה. עמותת עזר מציון: "המדינה לא העבירה ולו שקל אחד למאגר"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: אמיר קוטיגרו)

המבצע לאיתור תורמי מח עצם להצלת טל שטרית בן ה-8 החולה בלוקמיה נערך היום (רביעי) ומאות הגיעו לבדוק את התאמתם. המבצע התקיים במספר תחנות בצפון הארץ וכלל איסוף דגימות דם ותרומות כספיות לצורך מימון הבדיקות.

לצורך המבצע גייסה העמותה מתנדבים רבים שפעלו בנקודות ההתרמה. המבצע נערך ברמה מקומית בלבד בשל העלות הכספית העצומה של מבצע ארצי. המאגר לא נתמך על ידי המדינה וכל מימונו, שחצה כבר את רף מאה מיליון השקלים, הושג מתרומות הציבור ואנשים פרטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את הכניסה המרגשת לכיתה א' החליף בהתמודדות עם המחלה: טיפולים, תרופות וניתוחים במחלקה האונקולוגית. טל שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טל המתגורר בקיבוץ נחשולים, חלה לפני כשנתיים במחלת הסרטן ואת הכניסה המרגשת לכיתה א' החליף בהתמודדות עם המחלה: טיפולים, תרופות וניתוחים במחלקה האונקולוגית. כתוצאה מהמחלה נשאר טל שנה נוספת בגן חובה ואחרי מאבק מר וארוך נסוגה המחלה. אך הנסיגה לא נמשכה זמן רב, בעוד טל חזר לגן ולמשחקים, והחל לתכנן בפעם השנייה יחד עם חבריו את הכניסה לכיתה א', קיבלו בני המשפחה בשורה מרה על כך שהמחלה חזרה. ימיו נטולי הדאגות של טל ומשפחתו התחלפו שוב בסיוט הטיפולים הקשים ובהשתלת מח עצם עצמית שהחזיקה מעמד רק שלושה חודשים.

הרופאים אומרים כעת כי רק השתלת מח עצם מאדם אחר תעזור לטל להבריא. ראשונים נבדקו בני המשפחה מקרבה ראשונה אך אף אחד מהם לא נמצא מתאים. גם לאחר חיפוש במאגר מח העצם של "עזר מציון", המכיל למעלה מחצי מיליון תורמים פוטנציאליים, ולאחר חיפוש בכל המאגרים העולמיים, לא נמצא תורם מתאים לטל. עשרות חולים ישראלים נוספים ממתינים למח עצם מתאים שיוכל להציל את חייהם.

מנהלת המאגר הלאומי למח עצם של "עזר מציון", ד"ר ברכה זיסר, אמרה כי כל אזרח ישראלי יכול להיות חלק מהמאמץ, בבדיקת הפוטנציאל שלו כתורם או בתרומה כספית. "לצערנו הרב, מדינת ישראל, למרות שורת הבטחות ואמירות בכל הדרגים הממשלתיים לא העבירה עד כה ולו שקל אחד לטובת מימון המאגר מציל החיים. למרות זאת, כשחיים של ילד נמצאים על הכף החלטנו ליזום מבצע, גם אם ייערך ברמה המקומית בלבד, כל מבחנה יכולה להיות זו שתציל את החיים של טל ושל מאות חולים נוספים", אמרה ד"ר זיסר. "עזר מציון" מבקשת את עזרת הציבור במימון המבצע לאור העובדה כי עלות בדיקת כל מבחנה הינה 250 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully