וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים עוזבים את המחלקות ועולים לכנסת

אריאל נוי

27.4.2011 / 8:55

בשעה 11:00 יפגינו הרופאים מול משכן הכנסת במחאה על תנאי העסקתם, זאת לאחר שלא חלה התקדמות עם האוצר בפגישה שהתקיימה הלילה. בנוסף, יחולו שיבושים בפעולת בתיה"ח

לאחר השהיה למשך תקופת חג הפסח, תחודש היום (רביעי) באופן חלקי השביתה בבתי החולים ובקופות החולים כללית ולאומית במסגרת עיצומי הרופאים. במסגרת העיצומים, מרפאות החוץ בבתי החולים יהיו סגורות ויבוצעו ניתוחים דחופים בלבד.

כמו כן, הרופאים צפויים לעזוב את בתי החולים בשעות העבודה כדי להשתתף בהפגנה שתיערך מול משכן הכנסת בשעה 11:00 בעת הדיון בעניינם במליאה. "אנחנו ממליצים לכל מי שנקבע לו תור שיתקשר לבית החולים ויבדוק אם הרופא נמצא", אמר ד"ר נמרוד רחמינוב, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ומנהל מחלקת עמוד שדרה בבית החולים בנהריה.

בנוסף, אגודת הסטודנטים לרפואה בתל אביב בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים הארצית לרפואה ישביתו את הלימודים בבתי הספר לרפואה בכל הארץ. זאת בכדי להביע הזדהות עם מאבק הרופאים על שיפור תנאי העסקתם.

פגישת נציגי משרד האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה אמש ללא תוצאות. האוצר שיפר באחוז אחד את הצעתו לנציגי הרופאים מתוספת של 19% לשכרם ל-20% תוספת בפריסה של שמונה שנים. לפי הדיווח, חלק מהסכום יוקצה לתוספת שכר שתינתן לרופאים, ומרבית הסכום יועבר לרופאים באזורי הפריפריה ובמקצועות הסובלים ממצוקת כוח אדם.

בהסתדרות הרפואית לא היו שבעי רצון מהצעת האוצר וטענו כי "היא איננה מספקת, אך הכיוון הוא נכון". בהסתדרות הרפואית דורשים תוספת של 50% לשכר הרופאים, מה שעדיין נראה רחוק. ביום חמישי יתכנסו נציגי הרופאים על מנת להחליט על הצעדים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully