וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

26.4.2011 / 23:52

מדד ה-S&P 500 עלה לרמתו הגבוהה מ-2008. דאו ג'ונס עלה ב-0.9% ונאסד"ק הוסיף 0.7% לערכו. מדד אמון הצרכנים עלה לרמה של 65.4 נקודות

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (שלישי) בעליות שערים, שהתגברו במחציתו השניה ובהמשך למגמה החיובית באירופה ובהובלת מגזר הבנקים, לאחר הדו"ח של הבנק השוויצי UBSאשר עלה על ציפיות האנליסטים. במקביל, נמשכת עונת הדו"חות הראשונה השנה לחברות בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9% לרמה של 12,596 נקודות, מדד נאסד"ק הוסיף 0.7% ל-2,847 נקודות ומדד S&P 500התחזק ב-0.9% גם הוא לרמה של 1,347 נקודות - הגבוה ביותר מאז יוני 2008. בשוק הסולידי, הסתכמה התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ב-3.31%.

בזירת המקרו האמריקאית, חשיבות הבכורה מוקדשת להודעת הריבית בארה"ב ביום רביעי. הבנק הפדרלי צפוי בישיבתו להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי לטווח של 0%-0.25%, לפי תחזית הכלכלנים של בלומברג.

מדד אמון הצרכן האמריקאי לחודש אפריל התפרסם היום והציג שיפור בביטחון הצרכנים מעל לציפיות האנליסטים. המדד הצביעה הפעם על עלייה לרמה של 65.4 נקודות האחוז, בהשוואה לתחזית הקונסנזוס הכלכלנים אשר הסתכמה בכ-65 נקודות ולקריאה האחרונה בחודש מארס של כ-63.4 נקודות האחוז.

פורד ברבעון הרווחי ביותר שלה מ- 1998

מחירי הבתים בארה"ב רשמו בפברואר ירידה חודשית שביעית ברציפות, לפי מדד S&P/קייס-שילר שהתפרסם היום. מחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב ירדו ב-1.1% בפברואר, לעומת ינואר. לעומת פברואר 2010 רשמו מחירי הבתים ירידה של 3.3%, הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2009.

מדינות בארה"ב נמצאות בחוסר של 1.26 טריליון דולר לתשלום פנסיית עובדי הציבור ומענקי פרישה שונים. גירעון פנסיוני זה גדל ב-26% בשנה האחרונה וארה"ב תזדקק לעוד שנים רבות כדי לצמצמו - כך עולה מדו"ח של מכון המחקר Pew בארה"ב. המשבר הפיננסי ב-2008 הפיל קרנות השקעה רבות שהיו מיועדות לפנסיה באותו הזמן שהתחייבויות קודמות אילצו את הממשלה להקטין את העברת הכספים לקרנות אלה.

עונת הדו"חות הכספיים הראשונה השנה בארה"ב בעיצומה והיום פירסמה ענקית המשקאות קוקה קולה, את דו"חותיה. אליה הצטרפו חברת תעופה דלתא איירליינס, ייצרנית ציוד תעופתי לוקהד מרטין ורשת חנויות לציוד משרדי אופיס דיפו.

ענקית הרכב האמריקאית, פורד, דיווחה היום על הרבעון הרווחי ביותר שלה מאז 1998, עם עלייה של 22.4% ברווחיה הרבעוניים. הרווח הנקי של יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב הסתכם במהלך הרבעון הראשון של 2011 ב-2.6 מיליארד דולר, או 61 סנט למניה. מדובר ברבעון הרווחי של פורד זה 13 שנים, אשר עלה גם על תחזיות האנליסטים, אשר העריכו כי תגיע לרווח של 50 סנט למניה בלבד.

חברת נטפליקס דיווחה על זינוק גבוה מהתחזיות

חברת השכרת הסרטים באינטרנט המובילה בארה"ב, נטפליקס, דיווחה על זינוק ברווח הנקי של 88% ל-60 מיליון דולר, מעל לתחזיות האנליסטים, אך פירסמה תחזית רווח נמוכה מהצפוי לרבעון השני. החברה, שהגדילה את בסיס הלקוחות שלה בכמעט 70% ל-23.6 מיליון מנויים בשנה החולפת - 7% מאוכלוסיית ארה"ב - עברה את מספר המנויים של חברת הכבלים הגדולה בארה"ב קומקסט. החברה דיווחה כי הכנסותיה עלו ב-46% ל-719 מיליון דולר.

נוכח מחירה הנוכחי של מניית טבע, המשקף מכפיל רווח לשנת 2011 של 8.5 בלבד, מותירים האנליסטים של בנק הפועלים את המלצתם ב"תשואת יתר", למרות אי הוודאות הגבוהה בנוגע לתחום הטיפול האוראלי בטרשת נפוצה. עם זאת, מניחים כי שלהי עידן הקופקסון יאופיינו בתנודתיות גבוהה במניה.

בהפועלים מציינים כי הלקוינימוד צפוי להיתקל בשוק תחרותי מצד מספר תרופות אוראליות לטיפול בטרשת נפוצה, כאשר בעת השקת הלקוינימוד, הג'ילניה תימצא כבר מספר שנים בשוק. גם היום לאחר פרסום תוצאות ה-BG-12 לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי מי מהתרופות עדיפה לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully