וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: רה"מ נתניהו התערב בעיצומי הרופאים

אריאל נוי

26.4.2011 / 14:34

רה"מ נפגש עם נציגי האוצר והבריאות על מנת להביא לפתרון במשבר הרופאים והביע תמיכה בהחתמת שעון נוכחות. רופא בכיר: "כשקרוב של נתניהו יזדקק לכך, הוא לא ירצה שמתמחה יטפל בו"

לוקח את המושכות: נציגי משרד הבריאות ומשרד האוצר, נפגשו הבוקר (שלישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הבריאות. בפגישה נדונו כיוונים להמשך המשא ומתן לפתרון משבר הרופאים. גורם בכיר במו"מ מטעם משרד הבריאות מסר לוואלה! חדשות כי "נדונו כל הכיוונים להמשך המו"מ, אך לא היה שום חידוש בפגישה. רה"מ לא אמר שיתערב בעניין, הוצגו לו הנתונים כפי שהם, וזאת בשל תפקידו".

אחד מהנושאים שעלה על הפרק היה נושא החתמת שעון העבודה, נושא שנתניהו הצהיר כי הוא תומך בו. ככל הנראה, נתניהו מצדד גם בהגדלת מסגרת התקציב של מערכת הבריאות, ותומך בקיצור המשמרות של המתמחים ללא פגיעה בשכרם. נתניהו אף תומך בתנאי שהציב האוצר, לפיו מרבית התקציב יוקצה לאזורי הפריפריה ולמקצועות הנחשבים "פחות מבוקשים".

בהסתדרות הרפואית הופתעו למשמע התערבותו של נתניהו. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי "אנחנו לא קיבלנו הודעה רשמית בנוגע להתפתחות במו"מ. ייתכן שראש הממשלה ירצה להתערב בשל ההפגנה המתוכננת למחר, ולקראת התחדשות המשא ומתן. אנחנו לא מבינים על מה מדובר, ומה האוצר רוצה. טרם קיבלנו את עמדתו של ראש הממשלה בעניין הסוגיות שבמחלוקת".

ד"ר ישראל אייליג, רופא מרדים בכיר וסגן יו"ר הסתדרות הרופאים, אמר כי "רה"מ צריך לרדת לעם. אול הוא תומך בדרישות האוצר, אך כשהוא ירצה שיטפלו בו, או במישהו ממקורביו, הוא לא ירצה שמתמחה יטפל בו, אלא רופא בכיר – להם הוא לא משלם משכורת. נתניהו מצהיר שהוא בעד השר"פ (שירות רפואה פרטי – א"נ), אבל זה יעזור רק לבעלי ההכנסה הגבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully