וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול חלון, חתול אנטיפט וחתול שעושה מחוץ לארגז

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

26.4.2011 / 14:42

עוברים דירה וחוששים מהתאקלמות קשה של החתול? בטוחים שהחתול אוהב את כל המשפחה, אבל שונא אתכם? מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים מרגיעות ומסבירות מה עושים

חתול ליד חלון פתוח. ShutterStock
חתולים הם חיות של הרגל ואפשר ללמד כל חתול לרדת במדרגות ולצאת מהחלון/ShutterStock

החתולה שלנו רגילה לצאת ולבוא כרצונה דרך החלון בביתנו. כרגע, אנו מחפשים דירה חדשה ולא מוצאים משהו בקומת קרקע עם חלון שמצד אחד ייתן חופש לחתולה ומצד שני, לא יאפשר כניסת פורצים. איך להקל עליה את המעבר? יש לה, אגב, המון צעצועים ואיגלו קטן מבד לשינה.

הנושא בו אתם מתחבטים ומעלים בשאלתכם נפוץ ונוגע בהחלט לאנשים ולחתולים בכל רחבי הארץ בכל רגע נתון. והתשובה החד משמעית היא: עוברים דירה, לוקחים את החתול או החתולה איתכם תמיד. לעולם לא משאירים חתול מאחור!

יחד עם זאת, כל מקרה וכל חתול צריך לקבל תשובה מקיפה ומפורטת מתוך התייחסות ספציפית לצרכי החתול, לאופיו, להיסטוריה שלו, להתנהגותו וכמובן לכל הקשור לחיים שלכם ולדירה אליה אתם עוברים לגור. ככלל, תמיד אפשר לארגן לכל חתול תנאים מתאימים ומקסימים בתוך דירה, גם אם הוא רגיל לחיות בבית עם חצר ושוהה חלק ניכר מזמנו בחוץ.

אכן חשוב ומומלץ לאתר דירה בקומה נמוכה, אך גם קומה ראשונה זה מעולה. אחרי מספר שבועות ניתן יהיה לאפשר לחתולה לצאת החוצה ולהיכנס חזרה באופן חופשי.

אנשים עושים זאת בהדרגה עם החתול שלהם, גם מתוך דירה בקומה אפילו גבוהה יותר. חתולים הם חיות של הרגל וכאשר עושים זאת בהדרגה מתוך התחשבות בחתול באופן פרטני אפשר ללמד חתול, בעדינות ובסבלנות, גם לרדת במדרגות או מתוך חלון הדירה אשר עץ מגיע אליו, למשל.

יש אינספור מקרים של חתולים בדירות אשר יורדים החוצה ונהנים גם מכניסה חופשית חזרה לדירה. זה רק עניין של סבלנות ומיקום נכון – אז עשו הכל כדי לחפש משהו מתאים.
אם אין ברירה, אז כמו שציינו, ניתן לאבזר כל דירה, כך שיהיו שפע של אפשרויות להשקיף החוצה בביטחון וגם לרשת מרפסת וחלונות, כדי לתת לשמש ואוויר צח להיכנס הביתה וכמובן, שפע של מדפים מדורגים ומתקני גירוד גבוהים. אפשר לעשות זאת באופן עצמאי ולאפשר חיים נהדרים עבור החתולה גם בתוך דירה. רק לזכור מהם צרכיה ההתנהגותיים.

לסיכום – סבלנות. רכישת ידע וכמובן לחשוב על האפשרות של אימוץ חתול נוסף מתאים ומקסים כחבר לחתולה מתוך רצון משותף של כולכם.

בקישורים להלן, כתבות בנושא.

כלב וחתול נחים זה ליד זה. ShutterStock
לא תמיד ברור למה הם אוהבים מישהו מסוים ואחרים לא/ShutterStock

יש לנו חתולה ואני בטוחה שהיא שונאת אותי. את שאר בני הבית, לעומת זאת, היא אוהבת יותר (באה לליטופים וישנה איתם). אמנם תקופה ארוכה נעדרתי, אבל עכשיו אני פה. ניסיתי לתת לה כל מיני ממתקים, אבל היא רק רצה אלי כשאני פותחת את המקרר. למה היא לא אוהבת אותי?

אל תדאגי – ותהיי רגועה ובאנרגיות מאד אוהבות. הלחץ שלך וההרגשה שהיא לא אוהבת אותך, גורמים לחתולה להרגיש משהו לא טוב המגיע ממך והיא לחוצה בשל כך. כלומר ,לחץ מביא לחץ.

יש אכן "כימיה" בין אנשים מסוימים ובין חתולים מסוימים , אבל ממש נדיר שחתול ישנא אדם אלא אם כן האדם הזה גורם לחתול להרגשה רעה פיזית או נפשית כל הזמן.
נסי לחשוב מה בעצם גורם לך להרגיש רגש של שנאה מהחתולה, מפני שרגש שאנחנו חשים בדרך כלל מגיע קודם כל מאיתנו.

אולי את מקנאה בחתולה ולא מבינה אותה? או אולי בעיה אחרת הקשורה לשאר אנשי הבית ואשר את מנתבת אל החתולה? בכל מקרה, העובדה שלא היית זמן רב בבית והיות החתולה לא חברותית באופן כללי, עלולים לגרום לפחד מצד החתולה כלפייך ויחד עם רגשות לא טובים המגיעים ממך – זה מוביל להתרחקות . בכל מקרה, אם החתולה אוהבת לרוץ אליך כאשר את פותחת המקרר, נסי לשחק איתה עם חכת הציפור למשל, ורק בסיום משחק של רבע שעה לתת לה צ'ופר חיובי.

זה ייצור קשר טוב ביניכן ומאד כייפי. בכל מקרה, אל דאגה. אנו מבטיחות שהיא לא שונאת אותך ונסי להרגיש אהבה כלפיה ולהעביר זאת אליה בכל דרך – בדיבור וגם במשחק משותף בכל מה שהיא אוהבת, בלי לגעת בה ישירות.

חתול. ShutterStock
מאז שהוא חלה, הוא התחיל לעשות מחוץ לארגז שלו/ShutterStock

החתול שלנו חלה בדלקת בדרכי השתן והתחיל לעשות פיפי מחוץ לארגז שלו. לאחר טיפול באנטיביוטיקה המחלה חלפה, אבל החתול המשיך לעשות צרכים מחוץ לארגז ולא רק פיפי. מה עושים?

עשיית צרכים מחוץ לארגז החול נפוצה מאוד, אך וגם פתירה, ורק בדרכים חיוביות.

קודם כל, ודאו שאכן הדלקת חלפה. לעיתים סוג מסוים של אנטיביוטיקה לא עוזר ולמעשה הדלקת עלולה להיות פעילה עדיין ולגרום לעשיית הצרכים מחוץ לארגז. מומלץ מאד לעשות בדיקה נוספת.

אם אתם בטוחים שהחתול בריא, אז אל דאגה. כמובן, אל תענישו אותו ואל תצעקו עליו חלילה. זה רק מחמיר המצב.
זרקו את ארגז החול הישן כיוון שהחתול מקשר אותו להרגשה הפיזית הלא נעימה אשר הייתה לו בזמן שהוא היה חולה. רכשו ארגז גדול – מומלצת גיגית גדולה, עמוקה ורחבה, ללא מכסה כמובן, אשר ניתן לרכוש במחיר של כשלושים שקלים בלבד בכל חנות לחומרי בניין.

הגיגית הטובה ביותר היא בגודל של 60 על 60 סנטימטרים ובגובה של 25 סנטימטרים. רכשו שתי גיגיות כאלו ושימו במקומות שונים בבית. דאגו למלא בחול מתגבש לא מבושם באיכות מעולה ונקו הארגזים פעמיים בכל יום.

סביר מאד שכאשר תעשו זאת, החתול יודה לכם מאד ויעשה צרכיו רק בארגזים אלו. בהצלחה ואם הבעיה נמשכת פנו אלינו. הכל פתיר ורק באופן חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully