וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים לממשלה: השיבו את שליטת ישראל לקבר יוסף

מוטי לוי

26.4.2011 / 9:03

קבוצת רבנים, ביניהם בנו של עובדיה יוסף והרב הראשי של צפת, קוראת לממשלה "להחזיר לשלטוננו המלא את קבר יוסף". השרה לבנת: גם לפי הסכמי אוסלו קבר יוסף נמצא באחריות ישראל

בעקבות רציחתו של בן יוסף לבנת ביום ראשון בבוקר בשובו מתפילה בקבר יוסף בשכם, יצאה הבוקר (שלישי) קבוצה של רבנים בכירים בימין בקריאה לממשלה להשיב את השליטה המלאה בקבר לידי ישראל. על הקבוצה ששמה "רבני דרך אמונה" נמנים, בין היתר, הרב זלמן מלמד רב ההתנחלות בית אל, הרב יעקב יוסף בנו הגדול של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, והרב שמואל אליהו רבה של צפת ומי שנודע בעיקר בעקבות מכתב הרבנים שלו האוסר השכרה ומכירה של דירות לערבים.

בקריאה שכותרתה "הרוגי מלכות, אין כל בריאה יכולה לעמוד במחיצתם" כתבו הרבנים כי "בן יוסף הי"ד מסר נפשו על התפילה בקבר יוסף ועל קיום מצוות עשה של כיבוש ארץ ישראל ומרחביה", על כן הם דורשים מהממשלה "להחזיר לשלטוננו המלא את קבר יוסף והגישה החופשית אליו בכל זמן".

בנוסף לקבר יוסף, מתייחסים הרבנים גם למדינה הפלסטינית שבדרך ודורשים מממשלת ישראל "להעביר לעולם כולו שארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל, ותישאר בידו לעולם. לא תקום שום מדינה זרה בשטחי ארץ ישראל המקודשים. רק שלטון יהודי ייכון ביהודה ושומרון, ועם ישראל ינוע באופן חפשי ובטוח בכל שטחי מדינתו". כמו כן, קובעים הרבנים כי "יש להסיר את כל המגבלות על בניית ישובים ובתים בכל מרחבי ארצנו", בהתייחסות להקפאת הבנייה בהתנחלויות.

גם השרה לימור לבנת, דודתה של הנרצח, כתבה דברים דומים בנוגע לצורך בשליטה ישראלית בקבר יוסף. במאמר שפורסם הבוקר ב"ישראל היום" לבנת כתבה כי "קבר יוסף הוא אתר שגם לפי הסכמי אוסלו נמצא באחריות ישראל, והפלסטינים הם אלה שבמהלך השנים הפרו את כל ההסכמים שנעשו בקשר לקבר, תוך כדי שריפתו, חילולו והקמת מסגד במקומו. מי ייתן והאבל האישי של משפחתי והאובדן הפרטי שלנו יהיו הקורבן האחרון. לצערי, אני חוששת שלא כך יהיה. דבר אחד ברור - צריך להחזיר את האחריות על קבר יוסף לידי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully