וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת וול סטריט ננעל במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

26.4.2011 / 0:08

מניית טבע התאוששה ב-1.6%, מדד הדאו ג'ונס נסוג משיא של כמעט 3 שנים, ועליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית ראשונה זה שלושה שבועות, נסגרו הלילה (שני) במגמה מעורבת על רקע תחזיות מאכזבות של יצרנית השבבים AMD וחברת מוצרי הצריכה קימברלי קלרק, ולקראת החלטת הריבית השבוע בארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס אשר נסגר לפני סוף השבוע הארוך של חג הפסחא ברמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008, נסוג ב-0.2%. מדד הS&P 500 אשר עלה בשבוע שעבר ב-1.2% - שבוע חיובי ראשון זה שלושה שבועות - איבד 0.2%; מדד נאסד"ק עלה ב-0.2%; שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.36%.

מכירות בתים חדשים בארה"ב זינקו במארס ב-11.1% לעומת החודש הקודם לקצב שנתי של 300 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו קצב מכירות נמוך יותר של 290 אלף בתים. עם זאת, מכירות הבתים החדשים היו נמוכות בכמעט 22% מרמתן בחודש מארס 2010. משרד המסחר האמריקאי גם תיקן כלפי מעלה את נתוני המכירות של חודש פברואר לקצב שנתי של 270 אלף בתים לעומת קצב של 250 אלף בתים שעליו דווח במקור, ואשר היה הנמוך ביותר מאז החל המשרד לפרסם נתון זה בשנת 1963.

הבנק הפדרלי צפוי בישיבתו ביום רביעי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי לטווח של 0%-0.25%, לפי תחזית הכלכלנים של בלומברג. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 1.9% לעומת צמיחה של 3.1% ברבעון הרביעי של שנת 2010, לפי תחזיות הכלכלנים של בלומברג לקראת פרסום נתוני התמ"ג על ידי משרד המסחר האמריקאי ביום חמישי.

חברת מוצרי הצריכה האמריקאית קימברלי קלרק (סימול KMB), יצרנית חיתולי האגיס, הורידה היום את הקצה התחתון של טווח תחזית הרווח לשנת 2011 בשל התייקרות מוצרי גלם.

השבוע של חברות הנפט וחברות מוצרי הצריכה

AMD, יצרנית השבבים למחשבים אישיים (PC) השנייה בגודלה בעולם, דיווחה לאחר סגירת המסחר ביום חמישי על רווח רבעוני גבוה מציפיות האנליסטים, אולם תחזית המכירות של החברה לרבעון הנוכחי איכזבה את האנליסטים והיתה פחות חיובית מזו של מתחרתה הגדולה אינטל.

השבוע תימשך עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט, ושלל חברות צפויות לדווח על תוצאותיהן לרבעון הראשון. היום יפרסמו את תוצאותיהן חברת נטפליקס וחברת צורן הישראלית.

אם השבוע שעבר היה השבוע של הבנקים, השבוע יעמדו במוקד חברות הנפט וחברות מוצרי הצריכה. מרבית חברות הנפט הגדולות בעולם - אקסון מוביל, BP, רויאל דאץ'-של, טוטאל ושברון - יפרסמו דו"חות במהלך השבוע. חברת האנרגיה האמריקאית נובל אנרג'י שותפה בארבע תגליות הגז הטבעי במים העמוקים בישראל בעיקר יחד עם קבוצת דלק של יצחק תשובה, תפרסם אף היא את תוצאותיה השבוע. בקרב יצרניות מוצרי הצריכה הגדולות, יפרסמו דו"חות השבוע קוקה קולה,פפסיקו, קולגייט-פלמוליב ופרוקטר אנד גמבל.

למעלה מ-100 מקרים של דלקת מוח שעלולה להיות קטלנית דווחו בקרב חולים שנטלו את התרופה טיסאברי לטיפול בטרשת נפוצה של חברת ביוג'ן, (BIIB), המתחרה בקופקסון, תרופת הדגל של close NY טבע נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני טבע . כך מסר ביום שישי מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA). המינהל הודיע עוד על עדכון הנחיות המרשם של התרופה על מנת להזהיר רופאים לגבי השינויים לאורך זמן בסיכון ללקות בדלקת המוח הקטלנית PML.

מניית טבע, חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, נפלה ביום חמישי ב-8.5% במסחר בוול סטריט על רקע פרסום תוצאות ניסוי חיוביות של BG-12 תרופה לטיפול בטרשת נפוצה של ביוג'ן. תוצאות הניסוי במתחרה של הגירסה האוראלית של קופקסון, היו טובות מציפיות האנליסטים, והאנליסט אריק שמידט מבית ההשקעות Cowen ציין כי BG-12 צפויה להיות האופציה המועדפת בתחום הטיפולים בטרשת נפוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully