וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: ריחפתי בשמיים וחלמתי על מופלטה

פנחס וולף רמי שני ואריאל נוי

26.4.2011 / 0:05

ח"כ בן אליעזר, ששוחרר לאחרונה מבית החולים לאחר שאושפז בשל דלקת ריאות, חגג את המימונה וסיפר: "כשריחפתי אי שם חלמתי על מופלטה". הרצוג ממזער נזקים: "להפוך המימונה לחג רשמי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (עבודה) השתתף אמש (שני) בחגיגת המימונה אצל משפחת אלקסלפי בגן יבנה. בן אליעזר התייחס לידידו, נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, ואמר כי הוא מצר על מה שעובר עליו כאשר נשאל לדעתו על המצב במצרים. בן אליעזר הוסיף כי "צריך לראות מה קורה מסביב ולהבין שישראל היא אי של יציבות".

כשנשאל מה משמעות של המימונה עבורו, סיפר בן אליעזר, ששוחרר לאחרונה מאשפוז ארוך בשל דלקת ריאות, כי "זו אולי הפעם ה-14 שאני מופיע פה ופותח את חגיגות המימונה. כשהרגשתי עצמי מרחף אי שם ומישהו מנסה למשוך אותי למעלה, חשבתי על המופלטה של רבקה המארחת, והנה הגענו אליה. אני יהודי מאמין. התפילות שנעשו עבורי עזרו. החזרה גורמת לי להבחין בין עיקר לתפל".

לדברי בן אליעזר, "חלומי הוא לראות את מפלגת העבודה חוזרת לימיה הגדולים. אני חוזר לפיעילות ציבורית והולך להקדיש את כל כולי למען המדינה". לשאלת וואלה! חדשות האם כבר החליט במי מהמתמודדים לראשות המפלגה החליט לתמוך, השיב בן אליעזר כי "נכון לעכשיו אני ניטרלי. כרגע אני מטפל בבריאות המפלגה ובבריאותי. אני מתכון להיכנס למעיים של המפלגה ולגרום לכך שיהיו אחדות והסכמות, וללוות את בחירת מנהיג המפלגה בשלום".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, השתתפו בחגיגות המסורתיות של המימונה באור עקיבא, בסימן 60 שנה להיווסדה של העיר, בבית משפחת ביטון. "העדה המרוקאית הביאה הרבה יהודים למדינה, בנתה את הארץ והוסיפה לפסיפס הרבה חום ואהבת אדם, הרבה מתיקות ונועם. אני מברך את כל העדות במדינת ישראל, במה שהפך לחג של כל עם ישראל", אמר נתניהו. בדבריו התייחס גם לתקרית הירי בקבר יוסף, ואמר כי "זהו יום של שמחה מהול בעצב, תנחומינו למשפחת לבנת שאיבדה את אחד מבניה בפיגוע בקבר יוסף".

הרצוג ממזער נזקים

חברו של בן אליעזר לסיעה, ח"כ יצחק הרצוג, קרא אמש להפוך את חגיגת המימונה לחג רשמי של מדינת ישראל. "המימונה מחברת בין קודש לחול, והופכת את פסח - שהוא חג החירות – לחג של חירות ואחדות", אמר הרצוג במימונה של עיריית רחובות בה השתתף. במימונה השתתפו גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין, השר מיכאל איתן (ליכוד) וחבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה).

כזכור, לפני כשבועיים חשף "הארץ" מסמך ויקיליקס, בו נכתב כי במהלך שיחה עם דיפלומט אמריקאי, כינה הרצוג את השר לשעבר עמיר פרץ כ"אגרסיבי ומרוקאי". על פי המסמך, הרצוג אמר גם כי פרץ נתפס בציבור כ"בלתי מנוסה". עם זאת, אמר הרצוג כי המצב השתפר בעקבות הרשימה "המצוינת", לדבריו, שהציגה העבודה לכנסת, "אשר כוללת חברים אשכנזים, כדי לאזן את הרקע הספרדי של פרץ".

במימונה השנייה בה השתתף, שנערכה בגן יבנה, אמר הרצוג לוואלה! חדשות, כי האמירה שלו על המימונה היא לא בעקבות הפרסום ב'הארץ'. לדבריו, "כולם יודעים שזה לא היה ולא נברא וזה הוכחש גם על ידי האמריקאים. המימונה הפכה למסורת רצינית של עם ישראל זה חג מאוד סמלי ועם ישראל אוהב אותו".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully