וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה מתגונן: "פעלנו נגד ארגוני טרור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2011 / 0:01

גורם צבאי בכיר בסוריה טוען כי הצבא הוכנס לדרעא "מתוך היענות לדרישת תושבי העיר". לדבריו, התושבים ביקשו "להתערב ולשים קץ למעשי ההרג, ההפחדה וההרס של קבוצות טרור"

צילום מסך

(צילום: youtube. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א סיפקה אמש (שני) את גרסת המשטר לכניסת כוחות הצבא לעיר דרעא. גורם צבאי בכיר טוען, כי צבא סוריה הוכנס לתוך דרעא "מתוך היענות לדרישת תושבי העיר". על פי הגורם, תושבי דרעא ביקשו מצבא סוריה "להתערב ולשים קץ למעשי ההרג, ההפחדה וההרס שמבצעים קבוצות טרור קיצוניות". לדבריו, הכוחות נכנסו לעיר "כדי להשיב את השקט והביטחון לתושבים וכעת הם רודפים אחר קבוצות הטרור ועוצרים
אותם".

הגורם הבכיר סיפר כי הכוחות מצאו כמויות גדולות של נשק ותחמושת וכי העימות עם אותן "קבוצות טרור" הוביל למותם של אנשים מקרב הצבא וכוחות הביטחון. "בנוסף נהרגו אנשים מקרב קבוצות הטרור", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול דיווחה רשת BBC בערבית, כי לפחות 25 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון הסורים במהלך ההפגנות בדרעא. פעילי זכויות אדם דיווחו כי בין 4,000 ל-5,000 חיילים סורים נכנסו לעיר וירו ללא הבחנה לכל עבר. ארגון זכיות אדם נוסף מסר כי מאז אתמול עצרו כוחות הביטחון הסוריים כ-500 אזרחים המזוהים עם מתנגדי השלטון.

על פי הדיווח, מפקד גיס 3 בצבא סוריה נעצר לאחר שהביע מחאה על האלימות כלפי המפגינים בדרעא. עוד דווח כי חמישה קצינים בצבא סוריה ותשעה חיילים ונגדים הצטרפו למפגינים במחאה על האלימות והמעצרים.

פעילים נגד המשטר הנמצאים בקשר עם תושבי דרעא, דיווחו כי לפחות חמישה קצינים מהצבא הסורי, בהם שניים בדרגת סרן, ותשעה חיילים סירבו לירות על מפגינים. עד כה ידוע על שבעה קצינים שערקו משורות הצבא. מספר קצינים בצבא אמרו ל"לוס אנג'לס טיימס", כי קיבלו הוראות לפתוח באש על כל מפגין והוסיפו כי הם מפחדים לסרב פקודה מחשש שדינם יהיה מוות.

"קיבלנו הוראות לפתוח באש", סיפר אחד הקצינים, שביקש להישאר בעליום שם, מחשש לחייו. "אנו חוששים לבצע את הפקודות כי זה יגרום להרג נוסף, אבל אם לא נירה מישהו יהרוג אותנו".

ארה"ב: שוקלים להטיל סנקציות

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקאית הורתה הלילה לעובדי השגרירות ששהותם בסוריה איננה הכרחית לעזוב מיד נוכח "חוסר היציבות" השורר במדינה, עקב הדיכוי האלים של ההתקוממות על ידי השלטון. אמש הודיעה ארצות הברית כי היא שוקלת להטיל "עיצומים ממוקדים" על סוריה, כולל סנקציות כלכליות על בכירים במשטרו של הנשיא בשאר אסד.

בהמשך לפרסום בנושא בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", אמר טום וייטור, דובר הבית הלבן, כי "אנחנו מגנים לחלוטין את האלימות הקיצונית בה נוקטת ממשלת סוריה כלפי אזרחיה. ארצות הברית בוחנת שורה של אפשרויות - כולל הטלת עיצומים ממוקדים - כדי להבהיר שהתנהגות שכזו אינה מקובלת". קודם לכן דווח כי וושינגטון שוקלת להקפיא את נכסיהם של בכירים סורים, ולהטיל הגבלות על סחר עמם בארצות הברית.

בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל פנו אמש למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה שתגנה את השימוש באלימות של המשטר בסוריה נגד אזרחי המדינה. "אנחנו רוצים שהמועצה תגנה את האלימות בסוריה ותדרוש איפוק מהמשטר", מסר דיפלומט אירופי. עוד נמסר, כי ארבע החברות האירופיות במועצה הכינו טיוטה להצהרה, בה תודגש ההשפעה של המצב בסוריה על הסיכויים לשלום במזרח התיכון. לא ברור עדיין אם רוסיה וסין, המחזיקות בזכות וטו במועצה, יתמכו בגינוי מסוג זה.

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully