וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט איבד מתדימתו: "ברקשייר אינה כפי שהיתה"

25.4.2011 / 17:30

בין אם בשל הרשעות עובדיו או קנסות שהוטלו על חברה שבבעלותו בגין הונאה, המשקיע האגדי איבד מתדמיתו הנקייה. משקיעים מתחילים לתהות האם הגיע זמנו של וורן באפט לרדת מהבמה

בין אם עובדיו מורשעים בסיוע לחברות הביטוח שבבעלותו בניפוח רווחים, או שחברה גדולה בה הוא מחזיק נתח נקנסת בגין הונאה חשבונאית - נראה שלמעריציו של וורן באפט לא אכפת. לפחות כך זה היה עד עתה. אך כעת, כאשר המועמד המוביל להחליפו נקלע לאמצעה של שערוריה, כמה משקיעים מתוחכמים אינם מוכנים עוד להתעלם מהברור לעין, ותוהים האם הגיע זמנו של באפט לקוד קידה אחרונה ולרדת מהבמה.

"אני רוצה לשמוע עוד על סוקול, אני רוצה לשמוע עוד על האופן שבכוונתם לעלות על ביצועי השוק. אני רוצה לשמוע אילו השקעות מתכנן באפט בעקבות מסעו האחרון להודו", אמר מייקל יושיקמי, מנכ" ל חברת ההשקעות YCMNET אדווייזורס, ובעל מניות בברקשייר.

אכזבת המשקיעים נובעת לא רק מפרשיית סוקול ולובריזול, אלא גם בשל התשואות האפרוריות של ברקשייר בתקופה האחרונה, וחששות לגבי יכולתה של החברה להמשיך לשגשג לאחר פרישתו של באפט, יו"ר ומנכ"ל החברה. משקיעים רבים תוהים האם ברקשייר בכלל מסוגלת לצמוח בקצב בו צמחה בעשורים האחרונים.

"ברור שלברקשייר יש ערך אינטרינזי, אך כעת עליי להטיל ספק בערך אינטרינזי זה", אומרת ג'נט טבאקולי, מומחית לנגזרים, ומחברת הספר "מר באפט היקר" שהתפרסם ב-2009. אך גם היא מסייגת דבריה ומוסיפה: "המותג שלו כה חזק, שקשה להטיל בו ספק".

באפט נהנה כמובן מהתדמית העממית שלו. קשה לדמיין כיצד מישהו שנוהג לעבודה במכונית ישנה ועוצר בדרך חזרה הבית במקדונלד'ס, יכול להיות אשם בפשעי צווארון לבן. "וורן באפט עובד קשה על יצירת תדמית שתגרום ל-300 מיליון אמריקאים ו-6 מיליארד אנשים ברחבי העולם לחשוב: 'איזה בחור. הייתי רוצה להיות כזה'. הוא עובד על תדמית זו רבות, מדי יום ביומו", אומר רוברט דילנשניידר, העומד בראש חברת יחסי הציבור דילנשניידר גרופ בניו יורק.

אך לא משנה מה יאמר באפט באומהה, גוברת ההכרה כי תמו הזמנים ההם. באפט ושותפו צ'רלי מאנגר מזדקנים, השאלות לגבי עתיד ברקשייר התאוויי מצטברות, ואנשים מבינים שלכל דבר טוב יש סוף. "חלוף הזמן מכה באנשים. השנה היא הסוף של ברקשייר הישנה. זה לעולם לא יהיה אותו הדבר. גם אם באפט לא יתמודד עם כל הבעיות, וגם אם השאלות לא יהיו מספיק נוקבות, ברקשייר כפי שהיתה כבר אינה קיימת", אמרה אליס שרודר, אנליסטים ומחברת הספר שנחשב לביוגרפיה "הרשמית" של באפט.

  • עוד באותו נושא:
  • וורן באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully