וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים עונים: כך תחזרו למשקל תקין אחרי החגים

אריאל נוי

25.4.2011 / 10:16

חג הפסח כבר כמעט מאחורינו אך המימונה עוד לפנינו. כיצד שומרים על המשקל גם בחגים המשמינים, וכיצד נפטרים אח"כ מהקילוגרמים מיותרים? המומחים עונים

כיצד חוזרים לשגרה ומשילים את הקילוגרמים המיותרים שהוספנו לעצמנו במהלך החג עתיר הקלוריות? מסקר שנערך לאחרונה ביוזמת המועצה הבינלאומית לסוכרת וכלל 500 משתתפים, עולה כי כ–70% מהישראלים אינם חושבים שהם סובלים מהשמנה, בעוד המציאות מראה כי כ–60% מהם בעלי עודף משקל. רק כ–28% מהמשתתפים בסקר הודו שהם סובלים, לדעתם, מהשמנת יתר.

"אנשים מבינים אחרי חול המועד פסח שהם השמינו. אפשר לראות עלייה משמעותית בביקורים אצל דיאטנים אחרי החג", הסבירה מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב, ד"ר אולגה רז בשיחה עם וואלה! חדשות. "קשה לאמוד את האחוזים כי מדובר ממש בעלייה חדה".

לדבריה, בניגוד לשנים קודמות, יש מודעות למזון הנצרך בחג הפסח: "אני שמה לב שמשנה לשנה האוכל נהיה יותר גורמה, אנשים משקיעים בסוגי בשר משובחים יותר ולא רק עוף ותפוחי אדמה", הסבירה ד"ר רז. "קיימת מגמה של הכנת אוכל בריאותי יותר, עם פחות שמן ויותר ירקות", אמרה.

"לצרוך מוצרים שמכילים סיבים תזונתיים"

אם כך, מדוע אנו עדיין נוטים לעלות במשקל בחג הפסח? "עדיין אנשים אוכלים יותר מדי ומשמינים. בארוחת החג ובחול המועד עצמו, אדם מוסיף למשקלו שניים עד שלושה קילוגרמים בממוצע", אמרה ד"ר רז. כצעד ראשוני היא ממליצה "לסלוח לעצמכם ולחזור בהדרגה לאוכל סביר".

שירלי קיטרון, דיאטנית ורוקחת ברשת סופר-פארם ממליצה לשמור על תחושת שובע לאורך זמן באמצעות אכילת שלוש ארוחות עיקריות ביום ושתי ארוחות ביניים. "דיאטה מאוזנת היא דיאטה שמכילה עד 500 קלוריות פחות מהצריכה הקלורית הרגילה של אותו אדם שהחל דיאטה", הסבירה קיטרון. "לא מומלץ להפחית יותר קלוריות, שכן הגוף עלול להיכנס למצב של 'שוק' וירצה לאגור את הקלוריות במקום להשתמש בהן כאנרגיה".

לדברי קיטרון, "מומלץ לצרוך מוצרים שמכילים יותר סיבים תזונתיים המסייעים בזירוז חילוף החומרים ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן". על התפריט היומי, לדבריה, לכלול מוצרים דלים בשומן, "דוגמת מוצרי חלב עד 5%, בשר רזה - עוף והודו, וירקות". היא הוסיפה כי "פירות הן תחליף מצוין לצורך במתוק, אך עם זאת רצוי להגביל את הצריכה למקסימום שני פירות ביום. חשוב להקפיד על שתייה מרובה ועדיף שהיא תהיה מים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully