וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מנצלים הרגיעה לתכנון חטיפות ישראלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.4.2011 / 0:04

גורמים פלסטינים העריכו כי אם ישראל תבצע מתקפה על הרצועה, הדבר עלול להביא למותו של גלעד שליט. מקורות נוספים אמרו לביטאון חמאס כי הארגון מנצל את הרגיעה להתכונן לחטיפות נוספות

חמאס מנצל את הרגיעה היחסית ברצועה כדי להתכונן בשקט לחטיפה של ישראלים נוספים, כך אמרו אמש (ראשון) מקורות המוגדרים "מהימנים" לביטאון חמאס "א-ריסאלה". בכתבה נרחבת בנושא החייל החטוף גלעד שליט, שפורסמה היום בביטאון תחת הכותרת "(פלגי) ההתנגדות מתקרבים לחטיפה נוספת", נכתב עוד כי חמאס מבין היטב כי חטיפת ישראלים נוספים "תוביל להגברת המתקפות הישראליות על עזה".

גורמים פלסטינים המוגדרים אף הם "מהימנים" העריכו כי אם ישראל תבצע מתקפה נוספת על הרצועה, הדבר עלול להביא למותו של גלעד שליט, "וכך קלף המיקוח של חמאס ייעלם. על כן, חמאס לא רוצה שנושא עסקת חילופי השבויים יצטמצם אך ורק לשליט ולפיכך הוא שואף לחטוף חיילים ישראלים נוספים".

לפי הכתבה, הפעם האחרונה שבה ניסו הפלסטינים לחטוף חיילים ישראלים הייתה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" -2009. "הזרוע הצבאית של חמאס גילתה כי שלושה מאנשי היחידה המיוחדת שלה הצליחו לחטוף חייל מזרחית לעיר עזה, אולם ישראל הרסה את הבית שבו הוא הוסתר וכך נהרגו כולם, כולל החייל", נכתב.

הביטאון מצטט פרשן ביטחוני בשם ד"ר האני בסוס, שטוען כי חטיפה נוספת מפחידה מאד את ישראל משום שהיא תגרום לה לשלם מחיר יקר ולהיענות לדרישות הפלסטינים. פרשנים נוספים המזוהים עם חמאס שצוטטו בביטאון אמרו כי "פלגי ההתנגדות עשויים להפוך בכל רגע את המשוואה, ובמקום לדבר על עסקת שבויים – להתחיל לדבר על חטיפה חדשה".

עדכון ראשון: 21:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully