וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: על הרשות לנקוט באמצעים קשים נגד המפגעים

24.4.2011 / 18:43

רה"מ בנימין נתניהו שוחח עם השרה לימור לבנת לאחר מות אחיינה, בן יוסף לבנת, מאש שוטרים פלסטינים בקבר יוסף. נתניהו אמר כי מדובר ב"מעשה נפשע נגד מתפללים יהודים בדרכם לתפילה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לאירוע הירי בו נהרג בן יוסף לבנת בקבר יוסף מאש שוטרים פלסטינים. "אני מגנה בחריפות את הרצח ודורש מהרשות הפלסטינית לנקוט באמצעים קשים נגד המפגעים שביצעו את המעשה הנפשע נגד מתפללים יהודים שהיו בדרכם לתפילה", אמר נתניהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר עוד כי נתניהו שוחח עם השרה לימור לבנת, שההרוג הוא אחיינה, והביע את השתתפותו העמוקה בצערה. נתניהו אף ביקש לחזק את ידי המשפחה ברגעיה הקשים.

מאות ליוו היום את לבנת בדרכו האחרונה בהר הזיתים בירושלים. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. השרה לבנת ספדה לו בהלוויה ואמרה כי "זו לא הייתה תקרית, זה היה רצח בדם קר. בניו הלך להתפלל בבוקר עם עוד יהודים, הם לא היו חמושים. רצחו אותם בדם קר כי הם יהודים".

לבנת סיפרה כי אחיינה "היה איש שמחה, עם ארבעה ילדים. הוא רק עשה טוב לאדם. כשאני שומעת שיש מי שמאמצים את הגרסה הפלסטינית, אני חייבת לומר שקשה לי לתפוס את הדברים האלה. שמעתי את הודעת שר הביטחון שאמר דברים נכונים. לפי כל ההסכמים שכם איננה של הפלסטינים ואנחנו נישאר כאן. הלוואי והוא הקורבן האחרון, יש לי הרגשה שלא".

הנרצח בפיגוע ירי בשומרון, בן יוסף לבנת, אפריל 2011. באדיבות המשפחה
בן יוסף לבנת/באדיבות המשפחה

נורו סמוך למתחם הקבר

מחקירת האירוע עולה כי שוטרים פלסטינים פתחו בירי לעבר קבוצה של כ-10 חסידי ברסלב שנכנסו לקבר יוסף בשכם על מנת להתפלל. הקבוצה סיימה את התפילה במתחם הקבר ובמהלך יציאת החסידים לרחבת החנייה, הם החלו לברוח מהמקום והחל מרדף ובסיומו פתחו השוטרים הפלסטינים בירי.

שני כלי רכב ישראליים נפגעו מהירי. שלושה בני אדם נוספים נפצעו, אחד מהם באורח אנוש, השני באורח בינוני והשלישי באורח קל. ככל הנראה, המתפללים הגיעו למתחם הקבר ללא תיאום עם כוחות הביטחון הישראליים. קצינים של צה"ל והמנהל האזרחי הגיעו לשכם וקיימו הערכת מצב עם קציני המשטרה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully