וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מקבר יוסף: "היה צרור, בניו חטף כדור ברכב"

24.4.2011 / 16:50

אחד מחסידי ברסלב שביקרו בקבר יוסף יחד עם בן יוסף לבנת, מספר על רגעיו האחרונים: "התחילו צרורות, הוא היה ברכב השלישי וחטף כדור דרך החלון. לפחות הוא הספיק למות על קידוש השם"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

"בסך הכל נישקנו את הקבר, יצאנו, ואז פתחו עלינו באש, סתם בלי סיבה", סיפר היום (ראשון) לוואלה! חדשות אחד מחסידי ברסלב שנכנסו הלילה לקבר יוסף וניצל מאש השוטרים הפלסטינים. חברו, בן יוסף לבנת בן 24 מירושלים, נהרג מהירי. בית משפט השלום בפתח תקווה שיחרר ארבעה מהחסידים למעצר בית לאחר שהמשטרה ביקשה לעצור אותם בחשד להפרת צו אלוף, כיוון שנכנסו לשטחי A.

אחד החסידים, נ' בחור ישיבה בן 19, סיפר כי לבנת עוד הספיק לנשק את קברו של יוסף בטרם מת מפצעיו. "נכנסנו לשכם 15 איש בשלושה רכבים", משחזר נ', "התקרבנו למתחם הקבר ופתחנו את השער וראינו שחולף ג'יפ של המשטרה הפלסטינית. התעלמנו מהם. לא התגרנו, אבל הבנו שצריך לעשות את הכל מהר".

"פתאום התחלנו לשמוע צרורות של ירי באוויר. היו לפחות עשרה צרורות כאלה. נכנסנו פנימה אל המתחם, כל אחד נישק את ציון הקבר של הצדיק ויצאנו החוצה לרכבים. אני הייתי ברכב הראשון ונמלטנו משם, אבל ראינו שהרכב מאחורינו קיבל צרור ושני כדורים חדרו לרכב. ברכב השלישי שיצא ישב בניו, חטף כדור דרך החלון, שהרג אותו, אבל לפחות הוא הספיק למות על קידוש השם".

נ' מכחיש לחלוטין את טענות הפלסטינים כאילו החסידים יידו אבנים או עקפו מחסום פלסטיני. "זה שקר, אין שם אבן אחת, הכל אספלט ואין שם שום מחסום. אנחנו יכולים להיכנס עם נשק אבל אנחנו לא עושים את זה כדי למנוע התגרות. בסך הכל רצינו לנשק את הקבר, לא יותר. הם ירו עלינו ללא כל סיבה והוכיחו שוב שהם פשוט מחבלים עם מדים. יצאנו משם הישר לבסיס החטיבה, שם הלכתי לזהות את גופתו של לבנת, אבל אז החליטו שוטרים לעצור אותי על כך שנכנסתי לקבר יוסף, על אף שלפי הסכמי אוסלו מותר לישראלים לשהות במקום".

עורך הדין איציק בם מתנועת "חננו" שמייצג את החשודים, אמר בתגובה כי "במקום לעצור את הרוצחים הפלסטינים, המשטרה רודפת את ניצולי הפיגוע ומתנהלת בצורה שערוריתית. על המשטרה היה להעניק לאנשים שזה עתה ירו עליהם סיוע, אולם היא העדיפה לעצור אותם ולהביא אותם לבית משפט כל זאת בזמן שאלו שניסו לפגוע בהם ורצחו אדם אחר מסתובבים חופשי עם נשקים שהוענקו להם על ידי ממשלת ישראל".

חבריו של נ' מחסידות ברסלב כבר הודיעו כי בכוונתם להמשיך ולפקוד את שכם. "אנשים נכנסים ארבע פעמים בשבוע לקבר יוסף, אחר כך לקברי בני אהרון בכפר עוורתא, לקבר יהושע בן נון בכפל חארת', לקבר עתניאל בן קנז בחברון ואף פעם לא קורה להם כלום. זה שלמישהו הפעם נדלק איזה ג'וק בראש, לא אמור להפריע. רק מי שהולך לקברי צדיקים יכול להבין למה אנחנו עושים את זה, זה ממלא אותך ברוחניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully