וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך מסע ההלוויה: פעולות תג מחיר נגד פלסטינים

יהושע בריינר ופנחס וולף

24.4.2011 / 13:14

במהלך ההלוויה של בן יוסף לבנת, שנהרג מירי של שוטרים פלסטינים בקבר יוסף , יידו צעירים יהודים אבנים לעבר בתי פלסטינים בכפר חווארה. בנוסף, הוצת רכב פלסטיני

עשרות צעירים יהודים יידו בצהריים (ראשון) אבנים לעבר בתי פלסטינים בכפר חווארה שבשומרון. כמו כן הוצת בכפר רכב פלסטיני. הדבר נעשה במהלך מסע הלווייתו של בן יוסף לבנת, שנהרג הבוקר מירי של שוטרים פלסטינים בקבר יוסף בשכם.

מוקדם יותר הגיבו גורמי ימין בחריפות על תקרית הירי סמוך לקבר יוסף. ממועצת יש"ע נמסר כי "הרצח שבוצע הבוקר על ידי שוטרי הרשות הפלסטינית, אסור לעבור עליו בשתיקה. אם לאחרונה רצח יהודים היה תוצאה של הסתה מצד הרשות הפלסטינית, כעת מדובר על רצח שביצעה הרשות בעצמה, בדיוק כמו בימי ערפאת. חומת המגן שבנה צה"ל לפני תשע שנים, נסדקת שוב והפעם מכדוריהם של מי שיש הרוצים לתת להם מדינה. זוהי גם תוצאה של הפקרת קבר יוסף על ידי ממשלת ישראל לפני עשור, ברגע של חולשה ובניגוד להסכמים, שעל פיהם השליטה באתר צריכה להיות בידי ישראל".

לדברי ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, "העובדה שהרוצחים הם מחבלי המשטרה הפלסטינית, שקיבלו את נשקם ממדינת ישראל, מחייבת את הממשלה לעשות חשבון נפש ולהבין מי הפרטנרים שלה ולמי היא שוקלת לתת מדינה. התשובה היחידה שהממשלה צריכה לתת לרצח הוא מימוש הריבונות והשליטה בקבר יוסף, שאמור להיות בידיים ישראליות אפילו לפי הסכמי אוסלו. לא ייתכן שהמחבלים מהרשות הפלסטינית ימשיכו לשלוט בקבר ואילו צה"ל היה שולט בו, הפיגוע היה נמנע".

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, שביקר באחרונה בעצמו במתחם קבר יוסף בתיאום כוחות הביטחון, אמר בתגובה לתקירת כי "הרצח בקבר יוסף חושף את פניה של הרשות הפלסטינית ואין ספק שהוא תוצאה של ההסתה המתמשכת. יש להחזיר את צה"ל לנוכחות קבועה במתחם הקבר ולא להפקיר את המתפללים לחסדי הפלסטינים".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) התייחסו לתקרית הירי שאירעה הבוקר (ראשון) סמוך לקבר יוסף בשכם, בה נהרג ישראלי אחד ושלושה נוספים נפצעו. לדברי השניים, "כעת כשהתברר שהירי בוצע על ידי שוטרים פלסטינים, יש לקיים חשיבה מחודשת בנוגע לקשרים עם המשטרה הפלסטינית ועל המשך הטיפוח של כוח זה, שלעתים קרובות מדי מייצר טרור, במקום להילחם בטרור. הטבח הוא הוכחה נוספת לתובנה המדינית-ביטחונית, אותה למדנו בדם רב. אין ולא יכול להיות מקום לוויתור כלשהו על הצורך בשליטה מלאה ובחופש פעולה מלא של צה"ל, בכל אזורי יהודה ושומרון".

לדברי ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), "מי שאימן וחימש את צבא האויב, המכונה המשטרה הפלסטינית, הוא האחראי הישיר לרצח בקבר יוסף. על ממשלת ישראל להשיב עוד היום את ישיבת 'עוד יוסף חי' למתחם הקבר ולאסוף את כלי הנשק מהמחבלים הערבים במדים. שוב הוכח שאסור לתת להם רובים".

עדכון ראשון: 9:22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully