וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 12 הרוגים בהפגנות, חברי פרלמנט התפטרו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2011 / 19:40

הלוויותיהם של הרוגי ההפגנות בסוריה הפכו אף הן למרחץ דמים. 12 איש נהרגו ועשרות נפצעו מאש כוחות הביטחון. שני חברי פרלמנט התפטרו במחאה על אלימות כוחותיו של אסד כלפי המפגינים

יום דמים נוסף בסוריה: 12 בני אדם נהרגו היום (שבת) ועשרות נפצעו מירי במהלך הלוויותיהם של ההרוגים בהפגנות נגד המשטר ברחבי המדינה. מחציתם נהרגו בדומא, פרבר של הבירה דמשק, ומחציתם בעיר דרעא. בתגובה לאלימות הקשה שמפעילים כוחותיו של אסד כלפי המפגינים, התפטרו שני חברי פרלמנט סורים - חליל רפאעי ונאסר חרירי. בנוסף, התפטר גם המופתי של מחוז דרעא, רזק עבד א-רחמן אבו זיד.

עדי ראייה סיפרו כי כוחות הביטחון פתחו באש חיה נגד משתתפי ההלוויות: "ראיתי שלושה אנשים מתמוטטים על הקרקע, אחד מהם שתת כולו דם. לא יכולתי לראות אם הוא נפגע בבטן או בחזה", סיפר אחד ממשתתפי הלוויה בדרעא לסוכנות הידיעות רויטרס. עד נוסף סיפר כי נושאי הארונות בלוויה נאלצו להניח אותם ולרוץ לתפוס מחסה מפני האש.

על פי דיווח של ארגוני זכויות אדם במדינה, מניין ההרוגים בהפגנות הגיע לכ-90 בני אדם. טקסי קבורה נערכו היום בבירה דמשק, בכפר איזרע ובמקומות נוספים ברחבי המדינה. המשתתפים קראו: "בשאר אסד אתה בוגד, יחי סוריה, להפיל את בשאר, להפיל את השלטון".

בתוך כך, גורם צבאי סורי בכיר צוטט היום באמרו כי כוחות הצבא יפעלו בנחישות נגד כל מי שינסה לתקוף את חיילי צבא סוריה. "הכוחות החמושים ירדפו אחרי כל מי שיבצע את המתקפות ופעולות הטרור הללו ויעמידו אותם לדין", אמר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית 'סאנא'. במקביל, בניסיון נוסף להרגיע את המחאה נגדו, הורה היום נשיא סוריה על מינויו של עבד אל-קאדר עבד א-שייח' למושל מחוז לאטקייה במקום הקודם שפוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully