אביב הגיע - אלרגיה באה

עם הפסח מגיעים גם הגורמים שכל אדם שסובל מאלרגיות מפחד מהם: פריחה ואובך. איך להתמודד? "נשימה מודעת היא אחד הדברים הבריאים והחשובים ביותר שאתם יכולים לעשות לשיפור איכות החיים

אריאל נוי

"איך יודעים שבא אביב? כשהחברים שלי רואים שמתחילה לי נזלת, העיניים שלי דומעות ואדומות וקשה לי לנשום, הם יודעים - אביב הגיע והאלרגיה באה" מספרת תמר עקד, בת 42 תושבת קריית אונו, "אצלי הופעת התסמינים היא ביטוי לאלרגיות של האביב, חלקם נובעים מהפריחה וחלקם ממזג האוויר ההפכפך. זה כבר שיגרה עונתית שאני התרגלתי לחיות איתה".

פסח מתאפיין בתופעה מוכרת לכולנו - סופות חול ואובך. "כ- 15% מכלל האוכלוסייה סובלים מאלרגיה או קשיי נשימה, שמחמירים בתקופות שמזג האוויר הוא אביך", מסביר ד"ר ג'לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי הלל יפה, "מזג אוויר זה הוא תוצר של חלקיקי עפר, חול ואבק בצפיפות גבוהה הנישאים ברוח ומביאים עימם מעין סופות אבק וחול העלולות להישאר באוויר זמן רב עד לשטיפתן בגשם חזק או הגעתה של רוח חזקה. בתקופה שלפני הפסח, אנו עדים לימים בהם האובך הוא רב ומהווה מטרד רציני לסובלים מבעיות נשימה".

בימים אלו, מפרסם בתדירות גבוהה משרד הבריאות אזהרות לחולי ריאות, לב, קשישים, ילדים ונשים בהריון שלא לשהות זמן ארוך מחוץ לבית בימים של אובך. הסיבה נעוצה בכך שאוכלוסיות אלו רגישות לאותו אבק וחול שעלול לחדור לקנה הנשימה והריאות ולגרום לקשיי נשימה קשים. "בכל מקרה כאשר ישנה הרעה במצב הנשימה או בהופעות אלרגיות אחרות, יש לפנות לרופא על מנת לקבל טיפול מתאים כגון אינהלציה או תרופות נוגדות אלרגיה", מסביר ד"ר אשקר.

עוד בוואלה! NEWS

ביס של החיים: כיסונים ממולאים קורנביף בציפוי פריך

אינס שילת ינאי בשיתוף עוף טוב
לכתבה המלאה

"להתחיל את היום עם 10 נשימות עמוקות"

ד"ר רפי פרטר, כירופרקטור ומנהל מרכז בריאות רפאל, טוען שהגורם העיקרי המשפיע על אלרגיות הן דרכי הנשימה בתקופת האביב: "נשימה, היא הפעולה הראשונית של כל אחד ואחת מאתנו, אשר ברוב המקרים אין אנו שמים לב אליה. איברים רבים משתתפים בה, כמו האף והפה, הגרון, הריאות". לדברי ד"ר פרטר, בעזרת כמה תרגילים פשוטים אפשר לעבור את האביב בלי קוצר נשימה או חלילה חנק.

"מומלץ להתחיל כל יום עם 10 נשימות עמוקות, בישיבה לפני הקימה מהמיטה. חמצן נכנס אל הגוף, אל מערכת הדם והאברים, יש תנועה וזרימה של הנוזלים בגוף ואנחנו מוכנים לצאת ליום שלנו. בסוף היום שיכבו על הגב, כשהידיים פשוטות לצדדים, נשמו 10 נשימות עמוקות, שחררו את כל המתחים שהצטברו במהלך היום ומלאו את המוח והגוף בחמצן, ובמחשבות חיוביות שילוו אתכם כל הלילה", מנחה ד"ר פרטר. "נשימה מודעת היא אחד הדברים הבריאים והחשובים ביותר שאתם יכולים לעשות עבור איכות החיים שלכם, מצב הרוח שלכם ויכולת התפקוד הרגשית והמנטאלית שלכם". מסכם ד"ר פרטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully