וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית טבע צנחה בגלל הצלחת תרופה של חברה מתחרה

אדים סבידרסקי

22.4.2011 / 8:17

מניית טבע נפלה בוול סטריט בירידה של 8.5%, על רקע פרסום תוצאות הניסוי החיוביות של תרופת הטיפול לטרשת נפוצה של המתחרה ביוג'ן

מניית טבע נפלה בוול סטריט בירידה של 8.5% על רקע פרסום תוצאות הניסוי החיוביות של BG-12 - תרופת הטיפול לטרשת נפוצה של המתחרה ביוג'ן (Biogen) אשר מזנקת בכ-19% במקביל. תוצאות ניסוי המתחרה לגירסה האוראלית של קופקסון - תרופת הדגל של טבע - עלו על ציפיות האנליסטים. קופקסון אחראית על שליש מסך המכירות של טבע. האנליסט אריק שמידט מ-Cowen ציין כי BG-12 צפויה להיות האופציה המועדפת בתחום הטיפולים בטרשת הנפוצה.

"סיכום הניסוי הראשון מתוך השניים - במסגרת Phase III - הראה אפקטיביות טובה במעט של B12 על פני ליקווינימוד (הגירסה האוראלית של קופקסון) אך במדידת צמצום התקפים הראתה המתחרה של טבע שיפור ניכר על פני ליקווינימוד. כל זאת בהמשך לתוצאות ראשוניות אשר פירסמה ביוג'ן לפני כשבוע וחצי", מסביר יונתן קרייזמן, אנליסט פארמה בכלל פיננסים ברוקראז'.

הצלחה מרשימה למתחרים

ה-BG12 הציגה ירידה בהתגברות המחלה ב-38% מהמקרים לעומת הפלצבו במהלך תקופה של שנתיים. חברת ביוג'ן ממסצ'וסטס, מוערכת על ידי השוק בשווי של כ-21 מיליארד דולר, צפויה להוסיף לערכה במידה והמגמה תישמר לאורך יום המסחר. ב-11 לאפריל הודיעה החברה כי הניסוי הראשוני ב-BG-12 השיג את מטרותיו.

גורמים נוספים בשוק מעריכים כי רוב הנתונים שפורסמו דומים לתוצאות נתוני הליקווינימוד, בעוד שההבדל הבולט הוא בשיעור ההפחתה במספר ההתקפים השנתי. נתון זה, שמצביע על 53% בקרב הקבוצה שנבדקה, אינו ניתן להשוואה עם נתוני הליקווינימוד כיוון שנערך בשיטת מדידה אחרת לגמרי. על פי הדיווח, ניתן היה במהלך המחקר של ביוג'ן למי שביקשו לקבל טיפול חירום, לעבור לשיטת טיפול אחרת או לתרופה אלטרנטיבית שעשויה היתה להיות כל תרופה בשוק - כולל קופקסון. הבדל זה הוא מהותי ולמעשה כלולים במחקר גם משתתפים שקיבלו תרופה שאיננה תרופת המחקר או פלסיבו, לטענתם.

עם פירסום תוצאות התרופה לפני כשבוע טענה טבע כי "הליקווינימוד בעלת מכניזם פעולה ייחודי והיא מצליחה להפחית את את התקדמות המחלה עם פרופיל בטיחות ונוחות מרשימים. החבילה שתרופה זו מייצרת עבור החולה מטפלת בצורה מעולה באיכות החיים של החולה ולא רק בשיעור ההתקפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully