וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים צפויים להשתתף בברכת הכהנים בכותל המערבי

מוטי לוי

21.4.2011 / 5:20

פעמיים בשנה, בחול המועד סוכות ובחול המועד פסח נוהגים כהנים לברך עולים לרגל לירושלים. משטרת ירושלים תפרוש מאות שוטרים שייאבטחו את הנתפללים

כמדי שנה, תתקיים הבוקר ברחבת הכותל המערבי ברכת הכהנים המסורתית, במהלכה יברכו מאות כהנים את העולים לרגל לכבוד חג הפסח. הברכה ההמונית מתקיימת פעמיים בשנה בלבד, בחול המועד של חג הסוכות ובחול המועד של חג הפסח. בברכה צפויים להשתתף עשרות אלפי אנשים שיבואו לקיים את מנהג העלייה לרגל שהונהג בזמן המקדש.

הברכה תתקיים פעמיים במהלך תפילת הבוקר, בפעם הראשונה בתפילת שחרית ובפעם השנייה בתפילת המוסף, בהפרש של שלושת-רבעי השעה. משטרת ירושלים נערכה לאבטח את עשרות אלפי העולים שמתכוננים לפקוד את הכותל המערבי ולהשתתף בברכה, על ידי מאות שוטרים שנפרסו בעיר העתיקה ובמבואות אליה.

במשך ימי החג נסגרה העיר העתיקה לתנועת כלי רכב פרטיים והמתפללים התבקשו להגיע אל הכותל המערבי באמצעות התחבורה הציבורית בלבד. הקרן למורשת הכותל המערבי העמידה השנה קולנועית מיוחדת ליד תחנות האוטובוס כדי להקל על קשישים ואנשים בעלי מוגבלויות בהגעתם אל הכותל המערבי.

מייד לאחר ברכת הכהנים תיערך קבלת פנים מיוחדת לעולים על ידי הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, יחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully