וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות

רם עוזרי

20.4.2011 / 23:47

נאסד"ק עלה ב-2%, הזינוק החד ביותר זה ששה חודשים, על רקע דו"חות חזקים. דאו ג'ונס טיפס ב-1.5%; הנפט קפץ ב-3% וחצה את רף 111 דולר

המסחר בבורסות ניו יורק התנהל היום (רביעי) בעליות שערים חדות על רקע דו"חות כספיים חזקים ואופטימיות בנוגע להתאוששות שוק הדיור האמריקאי. דאו ג`ונס עלה ב-1.5% לרמה של 12,454 נקודות, S&P 500 עלה ב-1.3% לרמה של 1,330 נקודות והנאסד"ק הוסיף לערכו 2% וחצה את רמת ה-2,800 נקודות. לרמה של 111.4 דולר לחבית, ומחיר הזהב עלה ב-0.4%, מה שהספיק לו כדי לחצות את רמת 1500 דולר.

לאחר נתוני התחלות הבנייה החיוביים שהתפרסמו אתמול, נתון נוסף שמתפרסם היום בזירת המקרו האמריקאית מחזק את ההערכה כי שוק הבנייה והנדל"ן בארה"ב נמצא במגמת התאוששות. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עמדו במרץ על קצב שנתי של 5.1 מיליון בתים, ועקפו את הערכות הכלכלנים כי היקף המכירות יעמוד על 5 מיליון,

מדובר על המשך האצה בקצב המכירות - בפברואר עמד נתון זה על 4.88 מיליון. עם זאת, מהנתונים עולה גם כי מחירי הבתים שנמכרו בחודש מרץ היו נמוכים בכ-6% ביחס למרץ 2010. עוד עולה מהנתונים כי רוכשי דירות להשקעה הם אלו שדחפו את נתוני המכירות כלפי מעלה, בעוד רוכשי דירות ראשונות למגורים נותרו מחוץ לשוק גם החודש.

עוד על רקע המסחר בניו יורק, הדי ההחלטה של חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), להוריד את תחזית דירוג האשראי לטווח ארוך של ארה"ב מדרגת "יציב" לדרגה "שלילית", ממשיכים למשוך את תשומת לב המשקיעים. בחברת הדירוג הביעו חשש כי הממשל האמריקאי לא יצליח להגיע להסכם לגבי צמצום הגירעון בתקציב. טימותי גייטנר, מזכיר משרד האוצר האמריקאי, אמר כי אין שום סיכוי להפחתת דירוג האשראי המושלם של ארה"ב, כאשר להערכתו הסיכויים להגיע להסכם קיצוצים גבוהים יותר משהיו זה זמן רב.

העליות בוול סטריט הצטרפו לעליות שערים חדות שנרשמו בבורסות אירופה. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה ב-1.6%. לונדון עלתה ב-2.1%; פרנקפורט עלתה ב-3%; פאריס עלתה ב-2.5%. בורסת מדריד התחזקה ב- 1.5% לאחר הנפקה מוצלחת של אג"ח בשווי 5 מיליארד דולר על ידי ממשלת ספרד. כמו כן, דוחות רבעוניים חזקים בהובלת מגזר הטכנולוגיה הובילו לעליות השערים.

חדשות נוספות מאירופה: בהתאם לתחזיות הכלכלנים, הבנק המרכזי בשבדיה הכריז היום על העלאת ריבית שישית ברציפות והצטרף לבנק המרכזי של האיחוד האירופי שהעלה את הריבית זה מכבר ב-0.25%. גם הבנק המרכזי של תאילנד הודיע היום על העלאת ריבית, כאשר בכל המקרים לחצי האינפלציה מהווים הגורם המרכזי להחלטה.

מניות במרכז

עונת הד"וחות של חברות הטכנולוגיה מספקת למשקיעים בארה"ב סיבות לאופטימיות עם דיווחים על גידול בהכנסות וברווחים.

מניית אינטל זינקה ב-8% לאחר שהגישה אתמול דוחות רבעוניים מצוינים. החברה רשמה ברבעון רווח של 3.2 מיליארד דולר, או 56 סנט למניה, גידול של 25% לעומת רווח של 2.4 מיליארד דולר, או 43 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 59 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 46 סנט למניה.

יאהו רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 223 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת רווח של 310 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, אך סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 1.06 מיליארד דולר ירידה של 6% לעומת הכנסות של 1.13 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. תוצאות החברה תאמו את תחזיות האנליסטים בשורה זו. מניית החברה ירדה אמש ב-1.4%.

גם חברת IBM רשמה רבעון ראשון מצוין עם רווח נקי של 2.9 מיליארד דולר, או 2.31 דולר למניה, צמיחה של 10% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 2.41 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 2.29 דולר למניה. החברה רשמה ברבעון הכנסות של 24.6 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 22.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, והכתה את תחזית האנליסטים שהייתה 24 מיליארד דולר. למרות הדוחות הטובים, סיימה מניית החברה את יום המסחר בירידה של 0.3%.

מניית אפל סיימה בעליה של 1.5% לקראת דוחותיה הכספיים של החברה. זאת לאחר שפורסם כי אייפון 5 ייצא בחודש ספטמבר השנה ולאחר שאפל הגישה תביעה נגד יצרנית מכשירי הסלולר סמסונג בטענה שדגם הגלקסי שלה הוא חיקוי של מכשיר האייפון של אפל.

מניית ולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, צנחה ב-4% על רקע תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון של 2011. הבנק דיווח על גידול של 50% ברווחיו ברבעון הראשון, על רקע צמצום הסכום שהפריש לכיסוי חובות מסופקים. למרות ירידה של 5% בהכנסות הבנק, הרווח הנקי עליו הוא מדווח עלה ל-3.57 מיליארד דולר - יותר מתחזיות האנליסטים.

והנקודה הישראלית לסיום: מניית חברת סודה סטרים עלתה ב-0.7%. יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים, שבשבוע שעבר השלימה גיוס משני נוסף של 50 מיליון דולר לפי מחיר של 43.5 דולר למניה, ממשיכה לספק כותרות.

מחיר ההנפקה האחרונה נמוך אמנם ב-3% ממחיר השוק הנוכחי שלה, אך גבוה בכ-120% מהמחיר שבו ביצעה את הנפקתה הראשונית בנאסד"ק רק לפני חצי שנה- בנובמבר 2010. שוויה של סודה סטרים כיום הוא כ-800 מיליון דולר. החדשות האחרונות הן כי מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום, מימש בשבוע שעבר 25% ממניותיו (181 אלף מניות) תמורת 8 מיליון דולר. מניית החברה סגרה את יום המסחר ביציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully