וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ שוקל: נאום מקדים בכנסת ל"בר אילן 2"

20.4.2011 / 18:47

בעקבות הביקורת על כך שיישא את נאומו המדיני בקונגרס האמריקאי, בלשכת רה"מ שוקלים לקיים נאום מדיני בכנסת בטרם הנסיעה לארה"ב. לפי שעה לא ברור אם הנאום בכנסת בכלל יתקיים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכן אנשי לשכתו בוחנים בימים האחרונים את האפשרות שראש הממשלה יישא נאום מיוחד בכנסת שבו ידבר על חלק מהנושאים שהוא מתכנן לדון בהם בנאומו מול בתי הקונגרס האמריקאי בסוף מאי. עם זאת, עדיין לא ידוע האם הנאום יתקיים ובאיזה מועד, וכן מה יהיה תוכנו. בימים האחרונים התעוררה ביקורת נגד כוונתו של נתניהו לשאת את הנאום החשוב בוושינגטון – בטרם יישא אותו בפני בית הנבחרים הישראלי.

בשבוע שעבר אישר נתניהו כי הוזמן לשאת דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, במה שהוגדר כ"נאום בר אילן 2". "אני מעריך את ההזמנה, היא מסמלת את הברית האיתנה בין ארצות הברית לעם ישראל", אמר רה"מ. נתניהו סיפר כי זו הפעם השנייה שהוזמן לשאת דברים בפני הקונגרס: "הפעם הקודמת הייתה לפני 15 שנה. אמרתי אז שהאיום הגדול ביותר לשלום האנושות, ולשלומה של ישראל, הוא נסיונה של אירן להתחמש בנשק גרעיני. לצערנו, האיום רק גבר מאז. אדבר על האיום הזה, על השינויים הגדולים המתחוללים באזורנו, ועל הדרך בה אנו מאמינים שרק בכוחה להביא לשלום בינינו לשכנינו, שלום שיחזיק מעמד".

גם בימין עורר הנאום ביקורת, מטעמים אחרים. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ, אמר כי "בנאום בר אילן סטה נתניהו ב-180 מעלות מהבטחותיו לפני הבחירות, לשמור על ארץ-ישראל בידי העם היהודי ולפתח את הבנייה ביו"ש. אין כל ספק שהכרזתו על שתי מדינות והקפאת ההתיישבות בירושלים וביו"ש הינה גורם מרכזי בהתגברות הטרור והתרועעות בטחון אזרחי ישראל. כ"ץ הוסיף כי "על נתניהו להציב תוכנית הרתעתית מכוננת של הנהגה ישראלית גאה אשר תביא לכך שלא יעז עוד ערבי להרים ידו על יהודי או לפגוע ברכושו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully