וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מבלים בחג: הצגות ילדים ומלונות לפסח

מוטי לוי

21.4.2011 / 7:37

השמירה על כשרות המטבח הביתי מוציא אלפי חרדים לחופשות ברחבי הארץ. הטרנד השנה: הצגות ייחודיות למגזר וכן בילוי בבתי מלון השומרים על כשרות החג

חופשת חג הפסח מהווה הזדמנות מצוינת עבור המשפחה החרדית לזמן איכות משותף, בו כולם בחופש. מספרם הרב של הילדים, כמו גם איסורי האכילה הרבים הנשמרים באדיקות בקהילה החרדית מצמצמים את האפשרות לפעילויות בתוך הבית, ומוציאים כמעט כל משפחה לטיולים לאורך כל חול המועד.

בעיריות, המציעות לתושבים מגוון רחב של פעילויות לחג הפסח, הבינו כבר שאת האוכלוסייה החרדית בחג זה צריך לקחת בחשבון בנפרד, גם מבחינה מספרית וגם מבחינת התאמת תכני הפעילויות לצרכים הייחודיים שלה. אל ירושלים וערים נוספות בהן מתקיימות קהילות חרדיות גדולות, הצטרפה בשנים האחרונות גם העיר חיפה, ובמסגרת הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים המתקיים היום ומחר בעיר הועלו הצגות מיוחדות לילדים החרדיים.

איתמר גורביץ', מפיק הפסטיבל, סיפר היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי בכל אחד מימי הפסטיבל, מתקיימות עבור הילדים החרדים שתי הצגות נפרדות - האחת לבנים והשנייה לבנות. "בהצגה שהתקיימה היום הייתה התפוסה מלאה", סיפר גורביץ'.

את ההצגות עצמן בחרו בהפקת הפסטיבל בשיתוף עם גורמים בקהילה החרדית ועל פי כל הכללים הנהוגים בה. גם את המחיר לקחו שם בחשבון, ולשם הקטנת ההוצאה עבור המשפחה החרדית מרובת הילדים, אומרים בהפקה כי מחיר הכרטיס הוא סמלי בלבד.

עוברים הכשר מדוקדק

אך לא את כל החרדים תמצאו בימים אלה בטיולים ובאתרי אטרקציות שונים לילדים. בשנים האחרונות, בתי מלון לפסח הם טרנד הולך ומתרחב בתוך הקהילה. אם בתחילה התייחסו החרדים אל בתי המלון בחשדנות מסוימת, בעיקר בגלל הכשרות המוקפדת הדרושה לחג והסביבה החילונית, הרי שכיום בסוכנויות הנסיעות המיועדות לחרדים מספרים על תפוסה שנעה בין 95% ל-100% בליל הסדר ותפוסה דומה גם בכל מהלך ימי חול המועד.

במקרה של בתי המלון, בניגוד לבילויים אחרים, שוכרות סוכנויות הנסיעות מלונות שלמים המיועדים אך ורק למגזר. בתי המלון עוברים הכשר מדוקדק לפני החג ולכל אורך החג צמודים למלון משגיחים הבודקים שהכל נעשה לפי כללי הכשרות המחמירים ביותר וכמו כן נקבעות לבריכה שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים.

בחג זה פועלים כ-20 בתי מלון שונים ברחבי ישראל בהתאמה מיוחדת לאוכלוסייה החרדית. בסוכנות הנסיעות C Travel המיועדת למגזר החרדי, סיפרו כי "במגזר אוהבים מאוד בתי מלון והביקוש כל שנה רק הולך וגדל". עוד הוסיפו בסוכנות כי "בקרב הפונים אלינו יש דרישה רבה לתוכניות לילדים ולערבים עם זמרים חסידיים, ואכן על הדברים האלה אנחנו נותנים דגש מיוחד". עם זאת, במגזר החרדי שרובו דל אמצעים, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את התענוג היקר: "מי שיש לו כסף עומד בזה, מי שלא, הולך למקומות יותר פשוטים", אומרים בסוכנות הנסיעות.

המחיר למהלך כל ימי החג - שבעה לילות, לזוג, נע בין 9,000 שקלים במלונות הזולים יותר ל-17,000 שקלים למובחרים שבהם. בהתחשב בעובדה כי משפחה חרדית רגילה מונה 7 נפשות לפחות, יכולה העלות להגיע לעשרות אלפי שקלים. על כן, לעיתים משפחות מרובות נפשות מצטופפות בחדר אחד או שניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully