וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההתרעות, המטיילים ממשיכים לנסוע לסיני

עידן אבני

20.4.2011 / 14:36

על אף אזהרות המסע מפני חטיפת מטיילים ישראלים בסיני, ישנם מטיילים שלא חוששים וממשיכים להגיע ולנפוש בחופים של חצי האי המצרי. "אם לא חושבים על זה, הכל כאן נראה מצוין"

חצי האי סיני הוא יעד פופולרי בעיקר בחג הפסח, אולם אזהרות המסע שפרסם המטה ללוחמה בטרור דורשות ממטיילים ישראלים שלא להגיע לחופים הזהובים. אף על פי כן, ישנם לא מעטים שהתעלמו מהאזהרות, וחצו את הגבול בדרך אל החושה. רק ביממה האחרונה חצו 3,800 נוסעים את הגבול מישראל אל חצי האי. הם מתווספים לכ-16 אלף אחרים, שכבר עשו את דרכם לסיני מאז תחילת החג.

בהודעת המטה שפורסמה בתחילת החודש צוין כי "קיים מידע עדכני ומהימן על כוונת ארגוני הטרור בסיני לבצע פיגועים ולחטוף תיירים ישראלים השוהים בחצי האי לצרכי מיקוח". ארגונים אלה, צוין, "מסתייעים בבדואים מקומיים". עוד נמסר כי "המצב הביטחוני בסיני מתאפיין בחוסר יציבות" וכי קיימת "סכנה ממשית לפגיעה בישראלים השוהים שם".

"אני לא מפחדת, יש אזהרות מסע כבר שבע שנים וזה לא מטריד אותי", סיפרה לוואלה! חדשות דנה מהצפון, המתכננת לנסוע בסוף השבוע הקרוב לסיני. "אני נוסעת בדרך כלל בכל חודש לכמה ימים. עכשיו לא נסעתי כבר ארבעה חודשים, והחלטתי לנסוע. המשפחה שלי והחברים יודעים וכבר לא מנסים להגיד שום דבר, כי אני לא אקשיב להם. אם יקרה לי משהו, כנראה שצריך לקרות. אבל אני נוסעת."

"גם מובארק בא לסיני"

תמיר בורשטיין הגיע לחוף סולטנה וילג' בנואיבה לנפוש עם אשתו ובתו התינוקת, בת עשרה חודשים. "כמו בכל פעם התלבטנו לפני החגים כשיצאו ההתרעות. ההורים שלי שבדרך כלל יורדים אתנו ויתרו הפעם. אנחנו מאמינים שהכל בסדר פה והחלטנו להגיע".

"במעבר הגבול לא היו יותר מידי ישראלים, היו תיירים ולא היינו לבד, אבל היה קצת מוזר לראות שהמעבר ריק בחג", הוסיף בורשטיין. "יש שמירה בחוף והמשטרה עומדת במחסומים. אם לא חושבים על זה או נכנסים לאינטרנט הכל נראה מצוין. יש עוד משפחה של ישראלים איתנו בחוף וכמה חברים בראס א-שטן".

מי שלא מרוצה מהמצב המתוח הוא בעל חוף סולטנה וילג', עמר אל-עזזי. "התחלנו לבנות חדרים חדשים, אבל העניינים נעצרו עד שנדע שהמצב משתפר. אני מבין את הישראלים שלא מגיעים אבל מה אפשר לעשות, הם מתקשרים לשאול ואני אומר להם שהכל כאן בטוח. בדרך כלל הם פוחדים ואומרים שזה לא זמן טוב. אני מסביר להם שכאן זה סיני ולא קהיר. רק תחשבו למה מובארק עזב את קהיר ובא לסיני, כי כאן הרבה יותר בטוח".

"לכולם אכפת מהעסקים ואנחנו תלויים בתיירות. התסריט הרע הוא שהמדינה תהפוך לאסלאמית ואז גם אני אגיע לישראל, אבל כל האנשים כאן לא רוצים שזה יקרה אז אני לא מאמין שזה יקרה", הוסיף אל-עזזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully