וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקה בלבו לאחר ריב עם עמית, ויוכר כ"נפגע עבודה"

קובי מנדל

20.4.2011 / 14:50

פקח בעיריית חיפה עבר צנתור וניתוח מעקפים לאחר ויכוח שניהל עם עמית לעבודה, אך במוסד לביטוח לאומי לא הכירו בו כ"נפגע עבודה". בבית הדין לעבודה דווקא השתכנעו

פקח בעיריית חיפה התעמת עם חברו, לקה בהתקף לב ולבסוף הוכר על ידי בית הדין לעבודה בעיר כ"נפגע עבודה". המקרה אירע בחודש נובמבר לפני כשנתיים בין הפקח, בן 57, שהועסק כאחראי משמרת לבין אחד הפקחים הכפופים לו, כאשר בסופו של ויכוח סוער בין ביניהם, הוא הגיע לבית החולים "כרמל" בעיר, שם עבר צנתור בלבו וכן ניתוח מעקפים. עוד התברר, כי הוא לקה באוטם בשריר הלב.

"בין השניים התנהל במשך 20 דקות ויכוח קולני מלווה בצעקות, עלבונות, קללות על רקע אישי - לרבות איומים על חיי הילדים", אמר נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, השופט רמי כהן, "כשחזר הפקח לביתו הוא חש ברע ובחולשה. למחרת שוב פרץ ויכוח בין הפקח האחראי לפקח הכפוף לו, על רקע שימוש ברכב, והדבר הובא לידיעתו של מנהל האגף. הפקח, שחזר לביתו, חש ברע במהלך סוף השבוע ונשאר בביתו כשהוא מתלונן על כאבים בחזה. הוא פונה לבית החולים, שם עבר צנתור וניתוח מעקפים".

הביטוח הלאומי דחה את תביעתו של הפקח להכיר באירוע הלב כ"פגיעה בעבודה" והוא פנה לבית הדין לעבודה באמצעות עורך דין איתן פלג, מומחה בתאונות עבודה ונזקי גוף. בית הדין מינה את ד"ר יזרעאל הר-זהב, מומחה למחלות לב, לפסוק האם קיים קשר בין הוויכוחים בעבודה לאוטם שריר הלב שבו לקה הפקח.

"למרות שאצל הפקח קיננה מחלת לב תורשתית, הוא עבר בעבודתו אירוע דחק קיצוני וחריג שבסמיכות לו הגיע האוטם בשריר הלב", כתב המומחה בהחלטתו. "ולכן הדבר נחשב כ'פגיעה בעבודה". בעקבות חוות הדעת פסק השופט, רמי כהן, שהאירוע יוכר "כתאונת עבודה" והעובד יהיה זכאי עתה לתשלום עבור ימי היעדרותו מהעבודה. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי תקבע את אחוזי נכותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully