וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לרצח בן שמעון: ללא עדות החבר, התיק בסכנה

20.4.2011 / 14:11

חי בן שמעון נרצח בדקירות לפני כשנה. כעת, חוששים במשפחתו, יתקשו בפרקליטות להרשיע את הדוקר, אם אחד מחבריו של חי לא יעלה על דוכן העדים. אמו: "אני רוצה צדק"

עשרות בני אדם התכנסו בשבוע שעבר בבית העלמין בנס ציונה לאזכרתו של חי בן שמעון, שנרצח לפני שנה. משם המשיכו חבריו ובני משפחתו לבית הוריו, דיברו על חי, העלו זיכרונות והציגו מצגת לזכרו. "ראיתי את הבן שלי בתמונות, וממול ראיתי את כל החברים שלו שהתחתנו מאז. זה היה קשה מאוד", סיפרה אמו של חי, אביבה. "בסוף הערב התעלפתי, כבר לא הרגשתי את עצמי".

במאי אשתקד הוגש כתב אישום נגד שלומי מזרחי בגין הרצח. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רונית פוזננסקי מפרקליטות מחוז מרכז, בליל הרצח יצאו מזרחי ובן שמעון לבלות במועדון ברחובות, יחד עם מספר אנשים נוספים. בשלב מסוים התפתחה קטטה בין בן שמעון ושניים מחברי הילדות שלו, מיקי בן אבו ואלירן בן חמו. מזרחי ניסה להפריד בין הנצים, ולשם כך חיבק את בן שמעון, שבתגובה אמר לו: "אני אזיין אותך". לטענת הפרקליטות, מאוחר יותר הגיע מזרחי לבית של בן אבו, שם שהה בן שמעון, תפס אותו מאחור, אמר לו "את מי תזיין?", ודקר אותו פעמיים בחזה ובבטן.

בסיפור הטראגי הזה, כולם מכירים את כולם. הרצח בוצע בחצר ביתם של מיקי בן אבו ובת זוגו עדי ורדי, חברי ילדות של בן שמעון, ושכנים של מזרחי. הוריו של בן שמעון גרים מספר בתים בהמשך הרחוב. "אנחנו שכנים של משפחת מזרחי כבר 40 שנה, בעיקר 'שלום שלום'", מספרת בן שמעון. בן חמו גם הוא חבר ילדות של בן שמעון. החברים לשעבר בלטו בהיעדרם באזכרה. לאחר השבעה, מספרת בן שמעון, חל נתק בינם.

"הדם של הבן שלי לא נמדד בכסף"

ורדי, בן חמו ובן אבו הם עדי מפתח במשפט שמתנהל נגד מזרחי. אולם, בעוד שהשניים הראשונים העידו, בן אבו, שנכח בזירת הרצח בעת הדקירה, נמנע עד כה מלעלות לדוכן העדים בשל מצבו הנפשי. ימים רבים הגיעו בני משפחתו של בן שמעון לבית המשפט, לבושים בחולצות עם דיוקן של בנם, בציפייה שבן אבו יעלה להעיד. ההורים קיוו שבן אבו יפזר את העננה סביב השאלה מי ביצע את הדקירה הקטלנית מבין השתיים, מזרחי או אחד הנוכחים האחרים בזירה. חיכו לשווא.

"בשבת ראיתי את מיקי בן אבו חוזר מהים. הוא עובד, הוא התחתן, עשה חתונה וחינה ענקית ליד הבית שלי, אבל הוא לא יכול להעיד. בן אדם כזה כשיר לעמוד לדין לדעתי", אומרת בן שמעון. בשלב זה, הופסק המשפט בשל מגעים בין הפרקליטות לעורך דינו של בן אבו, משה סוחמי. משפחתו של חי חוששת שללא עדותו של בן אבו, הפרקליטות תסכים להסדר טיעון בשל הקושי להוכיח שמזרחי הוא הרוצח. בעבר כבר הוצע מתווה להסדר טיעון, לפיו מזרחי יורשע בהריגה, וירצה עונש מאסר של בן 12 עד 15 שנות מאסר.

המשפחה מתנגדת להסדר ונעזרת כעת במרכז נגה בקריה האקדמית אונו. "הדם של הבן שלי לא נמדד בכסף. אני רוצה צדק. אם מזרחי לא דקר את הדקירה הקטלנית, אז שיגיד מי היה השותף שלו. אני מאמינה שהוא זה שדקר את שתי הדקירות", אמרה בן שמעון. "אני רוצה שיגיד לי למה דקר ילד שגידלתי 23 שנה? אני רוצה לדעת מה הסיבה? מאיפה יש לו זכות לעשות דבר כזה? גם מי שידע ולא עשה שום דבר למנוע את זה, גם הוא צריך לשאת בעונש".

ממשרד המשפטים נמסר, כי לאור מגעים בין הצדדים, נקבע התיק לתזכורת ל-12 במאי. "מטבע הדברים, בטרם הבשיל דבר ובטרם עודכן בית המשפט, לא נוכל להתייחס לדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully