וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת פעילי שלום הפליגה מעזה: ”נגן על הדייגים מפני צה”ל”

יהושע בריינר וניר יהב

20.4.2011 / 12:30

עשרה פעילים זרים הפליגו בסירה מנמל עזה שברצועה ובצה"ל נערכו לבלום ניסיון לשבור את הסגר הימי מבפנים. המארגנים: "לא רוצים עימות, כוונתנו לוודא שחיל הים לא מתעלל בדייגים"

פעילים זרים ברצועת עזה דיווחו בצהריים (רביעי) כי סירה קטנה בשם "אוליביה" יצאה מנמל עזה כשעל סיפונה כעשרה פעילי שלום פלסטינים וזרים, המשתייכים לארגון ISM. לטענתם, הם בסך הכל רצצו לוודא כי חיל הים אינו מתעלל בדייגים הפלסטינים, אך בצה"ל נערכו לקראת אפשרות שינסו לקרוא תיגר על הכוחות שאוכפים את הסגר. בסופו של דבר הספינה שבה על עקבותיה ולא נרשמו עימותים. הפעילים טוענים כי "בימים הקרובים נמשיך להתלוות לסירות הדיג ולתעד ירי והפרת זכויות".

אחת מראשי ארגון ISM, הוויידה עאראף, אמרה כי "מדובר בפעם הראשונה שבה מלווים הפעילים את הדייגים. אין כוונה להתעמת עם כוחות חיל הים, אלא ללוות את הדייגים הפלסטינים ולוודא שחיל הים לא תוקף אותם או מתעלל בהם". בין מארגני ההפלגה נמצאים גם חבריו של הפעיל האיטלקי ויטוריו אריגוני, שנרצח ברצועה בסוף השבוע.

"זה פרויקט שהתכוננו לו זמן רב והיום השקנו אותו במסיבת עיתונאים מיוחדת", סיפרה לוואלה! חדשות אינגה ניף, פעילת ISM שהייתה הבוקר על הסירה 'אוליביה'. "בכוונתנו להתלוות לדייגים מעזה שנפגעים מדי יום ביומו מירי של חיל הים הישראלי לעברם ולתעד מתקפות מסוג זה לעברם. אנחנו כפעילי זכויות אדם מחויבים לתעד כל פגיעה בזכויות אדם. אסור לנו להפנות להם את הגב, למרות החשש מירי צה"ל".

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, המכהן כראש הוועד העממי למאבק במצור על רצועת עזה, הכחיש את הדיווח לפיו הפלסטינים עומדים מאחורי הפלגת הסירה: "אין לנו כל קשר לכך ואין לי שום מידע על כך", אמר לוואלה! חדשות.

לקראת המשט הבא

בתוך כך, נשלמות ההכנות לקראת משט נוסף שאמור לצאת לעזה, לציון יום השנה למשט הטורקי לעזה. לאחרונה נועדו באתונה שביוון נציגי ששת הארגונים שעומדים מאחורי המשט, ובהם ארגון ה-IHH הטורקי, לצורך תיאומים אחרונים לקראת המסע. בשלב זה מסתמן כי כ-15 ספינות עתידות לצאת מנמלים שונים באירופה, ובהן גם הספינה 'מאווי מרמרה' שהשתתפה במשט הקודם ותפליג מטורקיה.

מספר המשתתפים הצפוי במשט נע כעת בין 800 לכאלף, בהם גם עיתונאים, פעילי שלום בינלאומיים וחברי פרלמנט. בישראל ממשיכים להפעיל מכבש לחצים דיפלומטי על המדינות מהן יצאו הספינות, על מנת שימנעו את המשט הקרוב. גם בחיל הים ממשיכים באימונים לקראת הגעת המשט, כאשר פעם נוספת תוטל המשימה על לוחמי שייטת 13.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully