וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי משפחת שליט: "נחריף המאבק לשחרור גלעד"

אריאל נוי

20.4.2011 / 11:30

יו"ר מטה המאבק לשחרורו של שליט, שמשון ליבמן, אומר כי כלי המחאה העממית מוצו ומבהיר: "נשנה את אופי הפעילות". מקורב למשפחה ביקר את רה"מ: "ידי חגי הדס היו כבולות"

"מצבם הבריאותי של נועם ואביבה אינו מזהיר"

"העיניים שלי דומעות לראות את נועם, אביבה ויואל יושבים על המדרכה בליל הסדר. אין תמונה קשה יותר". כך אמר היום (רביעי) יו"ר מטה המאבק לשחרורו של שליט וחבר קרוב של המשפחה, שמשון ליבמן. לדבריו, "אם לא יקרה משהו מאוד דרמטי כתוצאה מהדברים האחרונים של חמאס, אין ספק שהמשפחה ואנחנו נשנה את אופי הפעילות ונחריף המאבק", אמר ליבמן המתגורר בשכנות למשפחת שליט במצפה הילה.

"מיצינו את הכול, הכלים של מחאה עממית, הסכמה בממדים גדולים והפיכת גלעד לנשמת אפו של עם שלם", אמר ליבמן. "כנראה שזה לא מספיק, אם אנחנו לא מגיעים למצב שבו ראש הממשלה קורא את זה באופן שמביא אותו להחלטה. אנחנו צריכים להשתמש בכלים אחרים. יש ארסנל של כלים שאנחנו בוחנים אותם ברמות מאד מעמיקות".

עם זאת, לדבריו של ליבמן, במטה המאבק לא מתכוונים לשנות את האופי המאופק בו נוקטת משפחת שליט. "זה לא יהיה כיכר תחריר. המחאה תלך ותחריף אך זה לא משנה את המשפחה שהיא קובעת את הלך הרוח של המאבק. גם בני המשפחה מסכימים שיש לשנות את המאבק אם לא יזוז משהו בעקבות ההתפתחויות החדשות".

החברים הקרובים אף מעלים דאגה רבה למצב בריאותם של נועם ואביבה. "מצבה של יעל, סבתו של גלעד הורע עד מאוד. גם מצבם של אביבה ונועם אינו מזהיר בלשון המעטה", הסביר ליבמן. "לאנשים שהיו פעילים מאוד, גרו בטבע במצפה הילה, עבדו וטיפחו גינה - כל העניין של חוסר מעש הוא קשה. נורא קשה לאנשים שרגילים לחיות בטבע לחיות ככה בקור הירושלמי מבוקר עד הערב" . לדבריו, "ככל שהזמן חולף המצב נהיה יותר גרוע".

אוהד כנר, מי שמלווה את בני המשפחה מיומם הראשון לצעדה ושוהה לצדם באוהל המחאה 24 שעות ביממה, סיפר היום כי "עוד לא חוויתי רגע קשה ומתסכל כמו ההתבוננות במשפחת שליט שיושבת על המדרכה מול מעון ראש הממשלה בליל הסדר. המבט בעיניים של אביבה ונועם עשה את הרגע הזה לקשה ביותר שעברתי באוהל במשך תשעת החודשים האחרונים", אמר כנר בשיחה עם וואלה! חדשות. "הלב מרוסק לחתיכות".

כנר התייחס לפרישתו של המתווך הישראלי בעסקת שליט ואמר כי "חגי הדס לעולם לא היה מפקיר את גלעד. הוא אדם משכמו ומעלה, אבל הידיים שלו היו כבולות". לדבריו, "הוא לא עזב בגלל שנת שבתון או משהו דומה לזה, אני לא מאמין שחגי היה מפקיר את גלעד ככה".

עשרות אזרחים הגיעו במהלך הסדר להזדהות עם בני המשפחה. "זה מקום סטרילי. הכנסתי בכל פעם כשש-שבע קבוצות של אנשים. זה היה מדהים לראות עשרות בני אדם שהגיעו להביע את תמיכתם בפעילים המיואשים והמאוכזבים", סיפר כנר. "בערב החג הפסח הודיע להם ראש הממשלה שהמשא ומתן כשל, מה יותר נורא מזה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully