וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לרב עובדיה: "הפעם מצרים רוצה לצאת מעבדות"

מוטי לוי

20.4.2011 / 11:48

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף לכבוד חג הפסח. פרס עדכן את הרב על ההתפתחויות במזרח התיכון ואיחל לעם המצרי "לצאת מהרעב, הבושה והמחסור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנוטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר (רביעי) עם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף לרגל חג הפסח. בפגישה, שוחחו השניים אודות ההתפתחויות הפוליטיות המזרח התיכון.

פרס עדכן את הרב עובדיה לגבי ההאשמות כלפי נשיא מצרים לשעבר מובארק, כי הוא אחראי להרג מפגינים בעת ההפיכה במדינתו. פרס אמר כי "הפסח הזה שונה, הפעם המצרים עצמם מנסים לצאת מבית עבדים, אך הם לא יודעים איפה הארץ המובטחת. אנחנו צריכים לאחל לעם המצרי לצאת מהרעב, הבושה והמחסור. צריך להיזהר שמצרים לא תפנה לכיוון הלא נכון"

כמו כן עדכן פרס לגבי המצב בסוריה, בה מתקיימות הפגנות נגד הנשיא, בשאר אסד. פרס ציין גם את כוונת הרשות הפלסטינית להכריז על הקמת מדינה פלסטינית בספטמבר ואת הצפי להכרה במדינה באו"ם.

לאחר מכן שוחחו השניים אודות חג הפסח והרב אמר דברי תורה על החג ומשמעויותיו וכמו כן ועל מנהג החבאת האפיקומן בליל הסדר.

פגישתם האחרונה של השניים הייתה לפני כשלושה חודשים, כאשר הרב עובדיה ערך ביקור תנחומים אישי בביתו של פרס שישב שבעה על מות רעייתו סוניה. הרב ניחם את הנשיא ואמר כי "סוניה פרס הייתה אישה צנועה שעסקה כל חייה בגמילות חסדים ומתן בסתר לנזקקים אשר גורלם לא שפר עליהם".

בפגישה הקודמת גם הודה נשיא המדינה בחום לרב עובדיה על ביקור התנחומים ובירך את הרב על פסיקתו ההלכתית שפתרה את סוגיית גיורם של חיילי צה"ל. פרס אמר לרב יוסף כי "גדולתך בתורה היא שאפשרה את הפסיקה החשובה הזו המחזקת ומלכדת את עם ישראל". הרב עובדיה יוסף ענה לנשיא כי "מה שעמד כנר לרגליי היה אחדות עם ישראל במסגרת ההלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully