וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חמאס ניסה להחדיר לישראל אזרח אוסטרלי

גלעד גרוסמן

20.4.2011 / 0:03

פעיל חמאס ממוצא סעודי נעצר על ידי המשטרה והשב"כ לאחר שנחת בנתב"ג. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי הוא עבר אימוני ירי בסוריה ובחמאס ביקשו ממנו לצלם מרכזים מסחריים בישראל

לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגש השבוע כתב אישום נגד איאד רשיד אבו ערגא, תושב סעודיה בעל אזרחות אוסטרלית ואזרחות ירדנית, אחר שגוייס על ידי החמאס מתוך כוונה לשקול להפעילו בתור סוכן בישראל. הוא מואשם בעבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת ומתן שירות בשביל התאחדות בלתי מותרת, לאחר שגוייס על ידי החמאס כדי לפעול כסוכן בישראל. הוא נעצר ע"י השב"כ והמשטרה בנמל התעופה בן גוריון לפני כחודש, בעת ביקורו הראשון בישראל, לפני שהספיק להתחיל לרגל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, אבו ערגא, מהנדס מחשבים בן 47, היה מעורב מאז שנות ה-80' בפעילות באוסטרליה ובסעודיה לטובת המאבק הפלסטיני. במסגרת זו הכיר אדם בשם סלאח אלטמוני, שהפגיש אותו ב-2007 עם פעיל חמאס המכונה "אבו נזמי". במהלך המפגש, שהתקיים זמן קצר לאחר טקס החאג' במכה, שאל אבו נזמי את אבו ערגא כיצד הוא יכול לסייע "לטובת פלסטין", והאם הוא מבין בהצפנות. הנאשם השיב שהוא איש מחשבים, אולם הוא ינסה לברר אודות תחום ההצפנה.

אבו ערגא זכה לכינוי "בשיר", ולפי כתב האישום, ניסה ללמוד את תחום ההצפנה, אולם כשהבין שמדובר בתחום מורכב, הודיע לאלטמוני שלא יוכל לסייע. בחמאס לא מיהרו לוותר עליו, וחיפשו דרך אחרת לנצלו למטרות הארגון. אבו-ערגא עבר אימון ירי בסוריה, וסייע לחמאס באיתור טכנולוגיות שונות לצרכי הצפנה, צילום, איתור והכוונת טילים. לאחר מכן הוחלט בחמאס לנסות ולבדוק האם הוא יצליח להכנס לישראל וליצור לעצמו סיפור כיסוי באמצעות היותו איש מחשבים. על פי כתב האישום, הוא היה אמור להכנס לישראל באמצעות הדרכון האוסטרלי שלו, לבקר בתערוכות מסחריות וליצור קשר עסקי עם חברות מקומיות. בנוסף, הוא נתבקש לצלם את המרכזים המסחריים בהם יסתובב ולקחת עמו בשובו מפות ופרסומים על מסלולי הסיור.

עוד עולה מכתב האישום, כי אבו ערגא נעצר לפני כחודש בנמל התעופה בן גוריון, עם כניסתו לישראל. בחקירתו הוא הודה במעשים שיוחסו לו, אולם מכיוון שטרם עסק בריגול, הוא נאשם באישומים שהעונש המירבי עליהם הוא 10 שנות מאסר. ביום ראשון הוארך מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עורכת הדין לאה צמל, פרקליטתו של אבו ערגה, אמרה כי הוא כופר בכתב האישום וכי הודאותיו נגבו ממנו בלחץ של חוקריו, לאחר שנמנע ממנו מפגש עם עורך דין. לדבריו, הוא הגיע לישראל במסגרת טיול משפחתי ולרגל יום הולדתה של אשתו, שבנתים עזבה את ישראל ושבה לביתם.

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully