וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפן לישראל: חבר אמיתי מתגלה בעת צרה

רמי שני

19.4.2011 / 18:34

שגריר יפן בישראל השתתף בסדר פסח חגיגי שנערך בכפר עזה והקריא שם מכתב תודה מראש ממשלתו על הסיוע הישראלי שהועבר לארצו לאחר רעידת האדמה. "הוא היה נרגש מאוד להיות בסדר פסח"

ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, העביר מכתב הערכה לישראל, באמצעות שגרירו בישראל, הארוהיסה טאקאוצ'יה, על הסיוע שהועבר לארץ השמש העולה לאחר רעידת האדמה הקשה שפקדה אותה: "הסיוע שקיבלנו מכם יעזור לאנשים באזור האסון. אני בטוח שנדע לפרוע אותו כתרומות וסיוע עם הקהילה הבין לאומית. חבר אמיתי הוא חבר בעת צרה".

מכתבו של ראש הממשלה היפני הוקרא אמש (שני) לראשונה בסדר הפסח שהתקיים בקיבוץ כפר עזה, שם היה השגריר אורח הכבוד. טאקאוצ'יה הוזמן לכפר עזה על ידי חבר הכנסת בן הקיבוץ, שי חרמש, המכהן גם כיושב ראש אגודת הידידות יפן-ישראל: "השגריר היה נרגש מאוד להיות בסדר פסח", סיפר ח"כ חרמש, "אני משוכנע שהוא נהנה". מארגנת הסדר, אורית צדיקביץ, סיפרה כי לא היה צורך להכין עבור השגריר ומשפחתו מנות מיוחדות: "לא הכנו לו סושי ממצה" היא צחקה, "הוא השתלב איתנו בארוחת החג וזכה לטעום מהארוחה המסורתית של הפסח".

לדברי צדיקביץ, הצוות המקומי הצליח לארגן השנה בכפר עזה סדר קיבוצי גדול, לאחר שבשנה שעברה, בגלל המצב הביטחוני, לא היה אפשר לקיימו: "מאז שאני קטנה חגגו בקיבוץ את הסדר. חשבתי, שלמרות המצב ששרר כאן בשבועות האחרונים, אפשר לחגוג גם השנה וכך עשינו" סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully