וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים אירחו חיילים ל"מיני-סדר" של 15 דקות

19.4.2011 / 1:26

באפרת החליטו שגם לחיילים המסיירים מסביב להתנחלות מגיע לחגוג את ליל הסדר. הם הזמינו אותם ל"מיני-סדר" של 15 דקות, שכלל את כל המצוות החשובות. גם מקומו של הגפילטע פיש לא נפקד

בעוד שישראלים רבים נאבקו אמש (שני) שעות ארוכות בפקקים כדי להסב לשולחן הסדר עם קרוביהם ואורחיהם, חיילי צה"ל רבים נאלצו להיעדר מארוחת החג שהתקיימה בבסיסם בשל צאתם לסיורים שגרתיים בשטח. אולם השנה, יש מי שמצאו פתרון מסוים ונחמה קטנה עבור אותם לוחמים.

כמה מתנחלים מאפרת יצאו ביוזמה משותפת, שהגו יחד עם מפקד חטיבת עציון אל"מ ערן מקוב, והזמינו את החיילים שערכו סיורים בקרבת ההתנחלות לסעודה קצרה אצל המשפחות המתגוררות בתחומה. במטרה לאפשר לחיילים לטעום מעט מאווירת החג, אך במקביל לא לפגוע בפעילות הביטחונית השוטפת, המתנחלים הגו מעין סדר פסח מצומצם של 15 דקות, שבו השתתפו החיילים.

הסעודות נערכו בניצוחה של הגדה קצרה, שהודפסה במיוחד לרגל האירוע. עם הגעת החיילים לבתים, כחלק ממסלול סיורם, בני המשפחות עצרו את מהלך הסדר הרגיל אותו ערכו, והסבו עם החיילים לשולחן הסדר המקוצר, שכלל את עיקרי החג החשובים. הסעודה המיוחדת שהוגשה אל השולחן אליו הסבו החיילים המאושרים, כללה, איך לא, גם גפילטע פיש.

"רק רוצים להביע את הערכתנו"

"מטרתנו הייתה לערוך מעין 'מיני-סדר' לחיילים, שלא היו יכולים לחגוג סדר כהלכתו", סיפר דוד לנדאו, תושב אפרת, מראשי ארגון "עומדים ביחד". החלקים שנכללו בסעודת הבזק נקבעו מראש יחד עם אל"מ מקוב ועם רב החטיבה, וכללו אכילת מצה ומרור, שירת "מה נשתנה" וכמה "מרכיבים נוספים שנקבעו על ידי חכמים". המיני-סדר כלל גם לגימת ארבע כוסות, אך כדי לא לפגום ביכולת השיפוט של החיילים, נמזג לתוכן מיץ ענבים בלבד.

"הארוחה מאפשרת לחיילים גם לערוך סדר, וגם לשהות באווירה משפחתית. אנחנו יותר משמחים לארח אותם, ואנחנו רק רוצים להביע את הערכתנו להם", הוסיף לנדאו. "בסופו של דבר, כולנו משפחה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully