וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידה החדה ביותר זה חודש

נמרוד הלפרן

19.4.2011 / 0:22

הורדת תחזית הדירוג של ארה"ב גררה את וול סטריט לירידה החדה זה חודש. המדדים ירדו ב-1.1%; "מדד הפחד" VIX קפץ ביותר מ-10%; הזהב בשיא; הנפט ירד ביותר מ-2%

בורסות וול סטריט רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר זה חודש, מחיר הנפט ירד ביותר מ-2% ומחיר הזהב זינק לשיא. התשואה על אג"ח הממשלתיות האמריקאיות ירדה לרמתה הנמוכה ביותר זה כמעט ארבעה שבועות, לאחר שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס הורידה את תחזית דירוג האשראי של ארה"ב לדרגת "שלילי", ועל רקע חששות מהחרפת משבר החוב באירופה.

מדד דאו ג'ונס אשר ירד במהלך המסחר בקרוב ל-2%, נסגר בירידה של 1.1% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-16 במארס; מדד נאסד"ק איבד 1.1%; מדד S&P 500 נסוג ב-1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.37% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדו לרמה של 3.36% - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-24 במארס. מדד התנודתיות VIX, הידוע בכינויו "מדד הפחד של וול סטריט", זינק ביותר מ-10% משפל של יותר משלוש שנים וחצי בו נסגר ביום שישי. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 107.12 דולר לחבית, ירידה של 2.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב נסגרו בניו יורק בשיא של 1,492.9 דולר לאונקייה, עלייה של 0.5%.

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את תחזית דירוג האשראי לטווח ארוך של ארה"ב מדרגת "יציב" לדרגה "שלילית", בשל "סיכון ממשי" לכך שמנהיגי ארה"ב לא יצליחו להגיע להסכם לגבי צמצום הגירעון בתקציב והחוב של ארה"ב. דירוג האשראי המושלם של ארה"ב - AAA - נותר ללא שינוי, אולם הורדת תחזית דירוג האשראי משמעה כי תיתכן הורדת דירוג בהמשך.

"למעלה משנתיים מתחילתו של המשבר האחרון, קובעי המדינות בארה"ב עדיין לא הגיעו להסכמה לגבי האופן שבו תיבלם מגמת ההרעה במצב התקציבי או אופן ההתמודדות עם הלחצים התקציביים בטווח הארוך יותר", נכתב בדו"ח האנליסטים של S&P.

"אנו מאמינים כי קיים סיכון ממשי לכך שקובעי המדיניות בארה"ב עלולים לא להגיע להסכם לגבי האופן להתמודד עם האתגרים התקציביים בטווח הבינוני והארוך עד שנת 2013", נכתב בדו"ח. "אם לא יושג הסכם ויישום משמעותי שלו לא יתחיל עד שנת 2013, הדבר עשוי להביא למצב שבו הפרופיל התקציבי של ארה"ב יהיה גרוע באופן משמעותי מאלו של מדינות אחרות בעלות דירוג אשראי של AAA".

לדברי החברה, הסיכוי להורדת דירוג האשראי של ארה"ב בשנתיים הקרובות הוא אחד לשלושה. S&P צופה כי החוב הלאומי של ארה"ב צפוי לגדול ל-84% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) עד שנת 2013.

סיטיגרופ מדווח על רווח רבעוני גבוה מהצפוי

חששות מהחרפת משבר החוב באירופה אף הן הכבידו על המדדים בארה"ב, לאחר שקרן המטבע הבינ"ל (IMF) הביעה חשש שכלכלת העולם נמצאת על סף משבר נוסף הנובע ממשבר החוב באירופה. בליסבון נפתחו מגעים לגבי תנאי חבילת הסיוע לפורטוגל - שאמורה להסתכם, לפי הערכות, ב-80 מיליארד יורו (115 מיליארד דולר). בנוסף, חברת מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של הבנקים באירלנד לרמת אג"ח זבל, בשל החשש כי ממשלת אירלנד לא תצליח לצמצם את גירעון המדינה.

הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, סיטיגרופ, דיווח היום על רווח רבעוני גבוה מהצפוי, הודות לירידה בהפסדי אשראי. עם זאת, נרשמה ירידה בהכנסות הבנק, בשל הכנסות נמוכות של חטיבת האג"ח וחטיבת הלקוחות בצפון אמריקה.

הרווח הנקי של סיטי הסתכם ב-3 מיליארד דולר או 10 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת רווח של 4.4 מיליארד דולר, או 14 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים צפו כי סיטי ידווח על רווח של 9 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully