וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ופרצת בחגיך: הגנבים עוקבים אחריכם בפייסבוק

איילה חננאל

18.4.2011 / 9:24

הגנבים משתכללים: לקראת פסח מזהירים במשטרה מהעידן החדש של חובבי הפריצות - העוקבים אחר תנועות בפייסבוק. יצאתם לחופשה? כדאי שלא תדווחו על כך ברשת החברתית

החגים, כך ידוע, הם לא רק חגיגה לחובבי הקולינריה, אלא גם לאלה שתחביבם העיקרי הוא לפרוץ לבתים ולעסקים. במהלך חג הפסח, מאות אלפי ישראלים מתכוונים לעזוב את בתיהם על מנת לנצל את מזג האוויר החמים לחופשה נוצצת בארץ או בחו"ל. השוחרים לטרף עושים במקביל את כל ההכנות הנדרשות וזוממים לחדור באישון ליל ליעד המבוקש ולעזוב בשקט עם שלל מכובד.

במשטרה מדגישים כי במהלך ימי החג, חלה ברחבי הארץ עלייה במעשי הפריצה והשוד לבתי מגורים ולעסקים, שמגלים את הפיכתם לקרבן רק לאחר החזרה לשגרה. אחת הדרכים המועדפות בימים אלה על חובבי הפריצות היא הצצה לדפי הפייסבוק. במשטרה מזהירים כי יש להימנע מדיווח על תנועות של יציאה מהבית ברשת החברתית.

בארצות הברית, פריצות שבוצעו בעקבות דיווח לא אחראי ברשתות החברתיות כבר הפכו לתופעה. חברות הביטוח שם הכריזו כי יבוטל תוקף של פוליסות במקרה של פריצה לבית שבעליו דיווח בפייסבוק על היעדרותו. מפקד משטרת כפר סבא סגן ניצב שי אזולאי אמר כי "כאן בישראל הדבר טרם הפך למגמה בולטת, אך בהחלט מומלץ שלא ליידע באינטרנט על דבר נסיעתכם".

"מנצלים בתים צמודי-קרקע"

ברחבי אזור השרון מוכרת היטב תופעת הפריצות לבתים במהלך השנה ובפרט בחגים, זאת לנוכח קרבתן של ערי השרון לגדר ההפרדה. במהלך השנים האחרונות נפרצו בתיהם של תושבים רבים בשרון. כך למשל, בחג הפסח לפני שנתיים, נפרצו מעל לעשר דירות רק ברחוב אחד ברעננה. כל הדיירים שבתיהם נפרצו, שהו אז בחופשה וגילו את הנזק הלא נעים רק עם שובם הביתה.

משטרת מרחב השרון נלחמת ביתר שאת בתופעת הפריצות ובמהלך שנת 2010 חלה ירידה של 7% במספר הפריצות בערי המרחב. עם זאת, במשטרה קוראים לציבור לגלות עירנות כדי למנוע פריצות בלתי רצויות. לדברי מפקד משטרת כפר סבא, סנ"צ אזולאי, "פורצים נוטים לנצל בתים צמודי-קרקע וכאלה שהם מבחינם שהינם נטולי אמצעי מיגון מינימלי, כמו למשל סורגים ואזעקה. יש גם אנשים רבים שנוסעים לנופש ומשאירים את החלונות או הסורגים פתוחים בשביל הבית שיתאוורר".

סנ"צ אזולאי הוסיף כי "חשוב ליידע את השכנים שאתם נוסעים ולבקש מהם לגלות עירנות ואם מישהו חשוד מסתובב בשטח החצר או הבית אז מזמין להזמין את המשטרה. בנוסף מומלץ לבקש מקרוב שיבוא מדי פעם ויבדוק שהכל בסדר ושלא שכחתם לנעול חלון או דלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully