וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע ליפן: 70 ק"ג של תרופות הועברו מישראל

רמי שני

18.4.2011 / 7:24

תושבי יפן שנחשפו לקרינה גרעינית נטלו כדורי יוד, אולם אלו גורמים לנזקים לבלוטת התריס ומצריכים טיפול נוסף. עמותה ישראלית לקחה על עצמה את המשימה ושלחה סיוע תרופתי

במסגרת הסיוע ששלחה ישראל ליפן בעקבות רעידת האדמה והצונאמי שפקדו אותה לפני כחודש, הועבר משלוח תרופות לנפגעים מהקרינה שדלפה ממתחם הכורים גרעיניים. הנפגעים טופלו על ידי כדורי יוד וכתוצאה מכך החלו לסבול מבעיות בבלוטת התריס ונזקקו בדחיפות לטיפול מונע. עמותת "פירס"ט ישראיד" (ארגון הגג של יחידות החילות בישראל), שביצעה שורה של פעילויות סיוע באזור זה, לקחה על עצמה את המשימה.

עמותת 'פירס"ט – ישראיד' קיימת 25 שנים. היא פעלה פעמים רבות באמצעות משלוח יחידות סיוע לאזורי אסון בהם פרו, הפיליפינים, האיטי, טורקיה ועוד. כח האדם שלה מבוסס על מתנדבי יחידות החילוץ בישראל, ביחד עם גורמים נוספים, בהם אנשי רפואה וחילוץ. יושב הראש שלה הוא תא"ל במילואים אבי בכר מפיקוד העורף.

"ביצענו איסוף מודיעין במשך יממה, באמצעות גורמים מקומיים וחיצוניים ביפן ואחרים", סיפר אלעד סקר, מפקד צוות חו"ל בעמותה. "נעזרנו באנשי עסקים ישראלים הפועלים שם, באנשי נציגויות זרות ובגורמים רבים אחרים. היפנים סיפרו שהם זקוקים לתרופה לטיפול בתת פעילות של בלוטת התריס, וכן סיוע בנושא טיפול בפוסט טראומה בהיקף רחב".

הצוותים הישראליים ביצעו מיד פעילות כדי לארגן את משלוח התרופה לסנדאי, שם היה מוקד הרעש והפגיעה הגדולה ביותר מגלי הצונאמי. "הכדורים נרכשו בישראל והוטסו לטוקיו עם הצוות שלנו, שנפגש עם מנהל בית החולים המקומי 'פוג'י', שנמצא מצפון לטוקיו. 130 אלף כדורים של התרופה, במשקל כולל של 70 קילוגרם הועברו לצפון יפן בתיאום עם השלטונות המקומיים, וחולקו לאנשים שנזקקו לה נואשות".

הפעילות להעברת התרופה נעשתה בסיוע רחב של שגרירות יפן בישראל. דובר העמותה, אוליבר אלעזרי, סיפר כי בימים אלו, פועל צוות גם לארגון הדרכה בנושאי פוסט טראומה באזור. לדבריו, זוהי פעילות שנועדה בעיקר לסייע להקים את מערך הטיפול ולא להיות מעורבים בביצועו בקרב האוכלוסייה. "לצוותים הישראלים יש ניסיון עצום בטיפול בבעיה הזאת, שנצבר במקומות שונים, כמו אחרי הצונאמי בתאילנד ובמקומות רבים אחרים", הוסיף סקר. "השיטה היא להדריך צוותים בדרך של ייעוץ, מתן מידע וסיוע לטיפול בסובלים מפוסט טראומה". לדבריו, היה להם כבוד גדול מאוד לסייע לאומה היפנית. "יש לנו הערכה עצומה לעם היפני, שעמד בצורה בלתי רגילה בהתמודדות עם האסון האדיר שפקד אותו" סיפר סקר.

בתום השליחות, זכו הצוותים הישראליים להוקרה מצד השלטון היפני. "הצוות כלל רופאה ישראלית – דוקטור גילת רייש מיחידת החילוץ מגילות וכן מומחה בהובלת צוותים, אלי שגיא, מיחידת החילוץ של ערד. כמו כן, כלל הצוות את הדוקטור גדי סודובסקי, מנהל מערך החירום בבית החולים אסף הרופא. את איש יחידת החילוץ מאילת אילות אוליבר נוייברט ואת רונן רוסו, מיחידת החילוץ שומרון. הצוותים התקבלו בטקס רשמי, בו נכחו 100 רופאים וכן נציגות של השלטון המקומי. "הפעילות שלנו זכתה לסיקור משמעותי וזה ריגש אותנו מאוד" סיפר סקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully