וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ מזהיר מהקרבת קורבן פסח בהר הבית

18.4.2011 / 6:45

בשבוע האחרון נציגי שב"כ הזהירו פעילי ימין מהקרבת קורבן פסח בהר הבית, בטענה שהדבר עלול להצית מהומות באזור. בימין זועמים: "מדרון חלקלק בדרך לשלילת חירויות יסוד"

בשבוע האחרון קיים השב"כ מספר שיחות לפעילי ימין, בהן הוזהרו כי במידה ויעלו הבוקר (שני) להר הבית על מנת להקריב קורבן פסח, הם צפויים להיעצר.

לוואלה חדשות! נודע כי בשבוע שעבר הגיעו שני אנשי שב"כ אל ביתו של פעיל הימין נועם פדרמן בקרית ארבע, שנוהג מדי שנה להגיע עם גדי להר הבית במטרה להקריבו. אנשי השב"כ הסבירו לפדרמן כי הקרבת הקורבן עלולה להתסיס את האזור ולהצית מהומות, ובמידה ואכן יגיע לשם הם ידאגו כי הוא "יהיה עצור במהלך ליל הסדר". פדרמן הודיע לשניים כי הוא איננו מפחד, הסביר להם על חשיבות הקרבת קורבן הפסח ערב ליל הסדר ואמר להם כי בכוונתו לעלות לירושלים עם גדי.

אדם נוסף, תושב ירושלים, שהודיע כי גם בכוונתו להקריב קורבן, קיבל אף הוא אתמול שיחה מאדם שהזדהה כאיש שב"כ בו הוזהר לבל יעלה להר הבית להקריב את הגדי. האיש קיבל זימון לשיחת שב"כ, אולם בחר שלא להגיע. בשב"כ סירבו להתייחס לדברים.

הקרבת קורבן פסח מוזכרת בתורה מספר פעמים ונחשבת כבעלת חשיבות גדולה. בשנים האחרונות גוברות הבקשות הרשמיות להקרבת הקורבנות ערב החג, אולם נראה כי שיחות השב"כ מעידות על חשש במערכת הביטחון כי אירוע שכזה ייתפס כפרובוקציה כלפי הפלסטינים. "התערבות השב"כ בחופש הביטוי ובחופש הדת תוך איומים והפחדות היא מדרון חלקלק בדרך לשלילת חירויות יסוד", אמר בתגובה ח"כ מיכאל בן ארי, "העלייה להר הבית איננה עבריינות ובטח שאיננה חתרנות. די לו לשב"כ שיעסוק בסיכול טרור במקום בדיכוי זכויות יסוד של יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully