וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג שליט: נתניהו הודה בפנינו שאין התקדמות

אריאל נוי ופנחס וולף

18.4.2011 / 0:00

אביבה ונעם שליט נפגשו עם רה"מ שהציג בפניהם את מחליפו של חגי הדס: דוד מידן, ראש אגף בכיר במוסד. משפחת שליט יצאה זועמת: אלה עניינים טכניים, התאכזבנו שזה מה שהיה לו להגיד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: טל רזניק)

הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, נעם ואביבה שליט, יצאו אמש (ראשון) מפגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, כשהם זועמים. "לצערי העדכון היחיד שקיבלנו זה לגבי מינוי מתאם חדש במקום חגי הדס. לא קיבלנו שום דבר חדש לגבי המהלכים לשחרור גלעד", אמר נעם, " לצערי נאמר לנו שהמעשים נמשכים אבל אין תוצאות. במבחן התוצאה לא רואים שום דבר. למעשה, לראשונה ראש הממשלה מודה שלא מתרחש שום דבר ולא מתקדם שום דבר. הבענו את מחאתנו ותסכולנו מזה ששתי ממשלות לא מצליחות להחזיר את גלעד הביתה. נאמר לנו שנערכים מאמצים ופעולות שונות, אבל אתם מבינים שלנו חשובה התוצאה ורה"מ הסכים אתנו שבהעדר התוצאה - שום דבר אחר לא משנה לנו. העלנו את תסכולנו על כך שאין תוצאות וראש הממשלה ממשיך לטעון שהמאמצים נמשכים".

עוד אמר שליט כי "ראש הממשלה חזר והביע את מחויבותו לשחרורו של גלעד וכן הבטיח שנעשים מאמצים רבים בנושא זה, אך הוא הודה שבמבחן התוצאה ומבחן הזמן, מדינת ישראל, נכון להיום, כולל בשנתיים האחרונות בקדנציה שלו, כשלה במאמצים אלו. אנחנו טענו שמדינת ישראל, עקב מגבלות משפטיות, בינלאומיות ואחרות, כנראה לא יודעת וגם לא תדע כיצד להפעיל מנופי לחץ על חוטפיו של גלעד. ולכן האופציה היחידה הקיימת כיום להחזרתו חי הביתה והימנעות מהחזרה המצמררת על גורלו של רון ארד, היא בתשלום המחיר הנדרש והתמודדות עם מחבלים, אם וכאשר ירצו לחזור לטרור, לאחר שגלעד ישוב לביתו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בני הזוג נתניהו נפגשו עם בני הזוג שליט וראש הממשלה אמר להם כי מדינת ישראל מבצעת פעולות רבות, שרובן סמויות מן העין, במטרה להשיב את גלעד הביתה, ופעולות אלה יימשכו גם בעתיד. נתניהו אף הודיע לבני הזוג כי מינה את דוד מידן, ראש אגף בכיר במוסד, לשליחו המיוחד לעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט. מידן יחליף את חגי הדס, שיסיים בקרוב את תפקידו לאחר כשנתיים. "היה לי חשוב שלא ייווצר שום ואקום בטיפול בנושא זה", אמר נתניהו, "אני מבטיח לכם שגם בימים ובשבועות הקרובים נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים בידינו להביא לשיחרורו של גלעד".

נועם שליט אמר בתגובה כי "כל הנושא הזה אלה עניינים טכניים. מאוד התאכזבנו שזה מה שהיה לו להגיד לנו במשך שעה וחצי. למעשה אנחנו היינו אילו שדיברנו - שעה וחצי, רוב הזמן אנחנו דיברנו והעלינו את תיסכולנו וכעסנו אל מול ראש הממשלה".

עוד טען שליט כי "ראש הממשלה חזר והביע את חששותיו מפני שחרור מחבלים, שיחזרו ויבצעו מעשי טרור וציין שמדינת ישראל לא תוכל ולא תדע להתמודד עם סיכון של כמה מאות מחבלים שישתחררו מהכלא. זאת למרות דעתם המנוגדת של ראשי השירותים הביטחוניים לשעבר, שלטענתו אינם נושאים כיום באחריות".

דוד מידן - היה מעורב בפעולות הקשורות לשליט

מחליפו של הדס, דוד מידן, משרת שנים ארוכות במוסד כראש אגף בכיר. בתוקף תפקידו הוא היה מעורב במגוון פעולות, חלקן קשורות לגלעד שליט. משלכת ראש הממשלה נמסר כי הוא "בחן בימים האחרונים מספר מועמדים למלא תפקיד זה, ובחר במידן בשל בקיאותו בתחום, ניסיונו והיכרותו את כל הגורמים המעורבים".

מידן, שיישאר במוסד, יבצע חפיפה מסודרת עם הדס, ולאחר מכן ימלא תפקיד זה במשרה מלאה, על פי הנחיית ראש הממשלה. עוד הנחה ראש הממשלה את מידן "לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותו במטרה להחזיר את גלעד להוריו".

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully