וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לכידת הרוצחים: ליברמן דורש מהשמאל חשבון נפש

17.4.2011 / 16:39

שר החוץ אביגדור ליברמן בירך על לכידת החשודים בביצוע הפיגוע באיתמר, אך ניצל את ההזדמנות כדי לנגח את השמאל. "יש אנשים שממהרים לגנות את המתנחלים, שיעשו חשבון נפש"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס אחר הצהריים (ראשון) לפענוח רצח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר. "אנצל את ההזדמנות כדי לדרוש מכל אותם ארגוני זכויות אדם ואותם אנשים בתוך המערכת הפוליטית, ראשי מפלגות ערביות, מפלגות שמאל, וארגוני זכויות האדם, להביע גנאי וחומרה מלאה על האידאולוגיה הזאת של הרוצחים הנתעבים שלא מבדילים בין שמאל לימין", אמר ליברמן. "לצערי, רק לאחרונה ראינו את הרצח של ג'וליאנו מר ופעיל זכויות האדם לכאורה האיטלקי. כל אותם ארגונים פשוט שותקים", הוסיף.

עוד אמר שר החוץ כי "כל ראשי המפלגות והשמאל כאילו לא רואים מה קורה. אני קורא גם לכל אותם פובליצסטים שאת דבריהם לא ראיתי בעיתונים, לדרוש לגנות את הרצח בעזה. יש כאן מערכת מאוד מעוותת מבחינת תפיסת עולם של כמה אנשים. יש אנשים שממהרים לגנות את המתנחלים ואת ההתנחלויות ולשסע נגדם את דעת הקהל. כדאי שכל אחד מאלה יעשה קצת חשבון נפש", טען ליברמן.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) התייחסה לדבריו של ליברמן ואמרה כי היא "מגנה את שר החוץ ליברמן, שמשתמש בפענוח הטבח הנתעב באיתמר כדי להסית נגד השמאל ונגד ארגוני זכויות האדם, שגינו בזמנו את הטבח. מחנה השמאל מקדש את חיי האדם באשר הם, בניגוד לליברמן ולתפיסת עולמו. ליברמן לא ילמד אותנו פטריוטיות מהי, בעודו ממתין לשימוע אצל היועץ המשפטי".

"ברגע של סערת רגשות צריך לדבר על עונש מוות"

ליברמן בירך את כוחות הביטחון על פענוח הרצח. "אני רוצה לברך את כוחות הביטחון על העבודה ועל המאמצים שהשקיעו כדי לתפוס את אותם רוצחים שפלים. הפעולה מוכיחה שאנחנו נחושים להילחם נגד כל רוצח ולהביא אותו על עונשו", אמר ליברמן. במענה לשאלה האם הוא תומך בעונש מוות למחבלים, השיב ליברמן כי "אני לא חושב שברגע של סערת רגשות צריך לדבר על עונש מוות. כולם עכשיו חמים ואינסטינקטיבית רוצים נקמה, אבל עכשיו זה לא הזמן לעלות את זה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר ללכידת החשודים ברצח. בנאום שנשא בטקס חילופי נציב שירות בתי הסוהר, אמר ראש הממשלה כי "הודענו של תפיסתם של שני המרצחים, שרצחו את משפחת פוגל באכזריות שקשה לתאר אותה. עודכנתי במהלך השבועות והימים האחרונים בהתקדמות החקירה ואני חייב לשבח את השב"כ והמשטרה שביקשו לוודא שהממצאים הם שלמים, לא רק לגבי תפיסת הרוצחים עצמם, אלא גם אלה שסייעו בידם".

עוד אמר נתניהו כי "נעשתה כאן עבודה גדולה מאוד שמבטאת את המחויבות שלנו לצדק. אני לא יודע אם תפיסת המבצעים נותנת מענה שלם, אבל בלעדיה אין אפילו מענה חלקי". נתניהו הוסיף כי אינו יודע "אם יש משהו שיכפר ויעודד את משפחות פוגל ובן ישי בכאב העמוק שלהן, אבל לפחות מדינת ישראל עמדה בהתחייבותה למצוא את המרצחים תוך זמן קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully