וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החודש האחרון בעוורתא: המעצרים, החקירות והפחד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2011 / 15:50

מאז הפיגוע באיתמר, הכריז צה"ל על הכפר עוורתא, ממנו יצאו החשודים ברצח בני משפחת פוגל, כ"שטח צבאי סגור". תושבי הכפר מספרים על הרס ואלימות מצד כוחות הביטחון

ב-12 במרץ 2011, שעות ספורות לאחר רצח בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר, הכריז צה"ל על הכפר הפלסטיני עוורתא סמוך "שטח צבאי סגור". מאז ובמשך כחודש ימים פעלו כוחות צבא, שב"כ ומשטרה בתוך הכפר: הם ביצעו מעצרים, חיפשו בבתים, ערכו בדיקות, חקרו את תושבי הכפר - עד שהרצח פוענח והמחבלים נתפסו.

תושבי הכפר סיפרו היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי במהלך החודש האחרון ביצעו אנשי צבא ומשטרה חיפושים אגרסיביים בבתים: "מדי יום עברו אנשי כוחות הביטחון בית-בית, ביצעו חיפושים עם כלבים משטרתיים ותוך כדי החיפושים הם הרסו את כל תכולת הבתים. הפכו אותם לגמרי וגרמו לאנדרלמוסיה מוחלטת. הם פשוט שברו את הכול, הפכו את הכול, פירקו את הכול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסלול שעשו המחבלים מעוורתא לאיתמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות הביטחון עצרו גם את כל גברי הכפר מגיל 15 ומעלה וכן יותר מ-100 נשים. "הם לקחו טביעות אצבעות מכולם, ערכו בדיקות, חקרו", סיפר תושב הכפר שביקש להישאר בעילום שם. "אחרי החקירות הם החתימו את כל הנחקרים על טפסים בעברית, שעד עכשיו לאף אחד אין מושג מה כתוב בהם. אף אחד גם לא טרח לתרגם לנו מה כתוב".

"אין ספק שמדובר במדיניות של ענישה קולקטיבית מצד כוחות הביטחון הישראלים", מסכם ראש מועצת עוורתא, קייס עוואד. "הם הפחידו את ילדי הכפר, עשו שימוש באלימות, זרקו רימוני הלם במהלך הלילה כדי לא לאפשר לאנשים לישון בשקט, מנעו מהסהר האדום, מהצלב האדום ומעיתונאים להיכנס לכפר בזמן תקופת העוצר, ולא אפשרו ל-16 מתושבי הכפר לעלות לרגל לעיר מכה בערב הסעודית".

הבוקר הותר לפרסום כי השב"כ עצר את מבצעי הפיגוע שאירע באיתמר בחודש שעבר, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל. השניים הם חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, ושותפו, אמג'ד עוואד, סטודנט בן 18 – שניהם תושבי הכפר הסמוך עוורתא, המזוהים עם ארגון החזית העממית. ביניהם אין קשר משפחתי ישיר. חכים עוואד נעצר ב-5 באפריל, ואילו אמג'ד נעצר חמישה ימים אחריו. השניים הודו בחקירתם בביצוע הפיגוע, ואמרו כי הגיעו לאיתמר במטרה לבצע פיגוע "ולמות מות קדושים". השניים דקרו ארבעה מבני המשפחה בסכין, וירו למוות ברותי פוגל, אם המשפחה, באמצעות רובה M-16 שמצאו בהתנחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully