וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל טוען: "חליתי בסוכרת בצה"ל בגלל ליל הסדר"

17.4.2011 / 15:15

לבימ"ש השלום בראשל"צ הוגש ערעור על קביעת הצבא, לפיה חייל שהתפרצה אצלו סוכרת במהלך שירותו לא יוכר כנכה צה"ל. החייל טוען כי המחלה התפרצה אצלו בשל לחץ רב שחש כשניהל סדר פסח

חייל דתי, שנאלץ לנהל ליל סדר בבסיס בו שירת, דורש להכיר בו כנכה צה"ל, לאחר שלטענתו, כתוצאה מהסדר – התפרצה אצלו מחלת סוכרת. לאחרונה הגיש החייל, המיוצג על ידי עורך דין אלי סבן, ערעור לבית משפט השלום בראשון לציון, בעקבות סירובו של קצין התגמולים במשרד הביטחון להכיר במחלת הסוכרת שהתפרצה במהלך שירותו הצבאי. על פי הערעור, החייל התגייס ב-2003 במסגרת מסלול ישיבת הסדר, ושירת כמש"ק מחשב בבסיס תל השומר.

לטענת החייל, באוגוסט 2005, כמה חודשים לאחר שחזר לישיבה, הוא נקרא חזרה לבסיס כדי לשמש כחזן ביום הכיפורים. עם זאת, מכיוון שלטענת החייל הוא סובל מפחד קהל קיצוני, הוא לא התייצב, נשפט, וקיבל עונש מאסר על תנאי. בפסח שלאחר מכן נקרא החייל לנהל סדר בבסיס צבאי. החייל, שחשש שאם יסרב יישלח למאסר, ניהל את הסדר תחת לחץ רב. כמה ימים לאחר מכן, כך נטען בערעור, הוא אושפז בבית החולים, ושם אובחן כי בגופו התפרצה מחלת סוכרת.

המומחה הרפואי מטעם קצין התגמולים קבע כי אין קשר סיבתי בין תנאי השירות של החייל לבין התפרצות המחלה, ולכן נדחתה תביעתו להכיר בו כנכה צה"ל. מנגד, מומחה מטעמו קבע כי הלחץ בו היה נתון גרם להתפרצות המחלה. סבן, עורך דינו של החייל, טען כי "משרד הביטחון, כמדיניות עקבית, דוחה כל תביעה המוגשת לגבי מחלת הסוכרת, למרות עמדת האגודה לסוכרת ועמדות בתי המשפט בעשרות פסקי דין, שהכירו בקשר בין לחץ נפשי חריג לבין מחלת הסוכרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully