וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: לאסור רכיבה על אופניים בכבישים מהירים

17.4.2011 / 14:30

בעקבות מותו של רוכב האופניים גיא תמרי שנדרס בעת שרכב לצד כביש מהיר, פנה ח"כ טיבייב לשר התחבורה בדרישה לאסור על רוכבי אופניים לרכוב בכבישים מהירים. "הרכיבה הפכה לרולטה רוסית"

הכנסת תפעל להוריד את רוכבי האופניים מהכבישים? יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים, חבר הכנסת רוברט טיבייב (קדימה), פנה היום לשר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה לאסור על רוכבי אופניים לרכוב בכבישים מהירים. במכתב לשר, כתב טיבייב, כי "רכיבת האופניים בישראל הפכה ל'רולטה רוסית' וסכנה ממשית לחייהם של הרוכבים בכבישים מהירים. ישראל חייבת לעשות סדר בכל הקשור למדיניות משרד התחבורה בכל הנוגע לתרבות רוכבי האופניים".

טיבייב הוסיף כי ישראל חייבת לאמץ את המודל הנהוג במדינות העולם לפיו רוכבי אופניים לא יהיו רשאים לרכוב על גבי האופניים בכבישים מהירים, "עם זאת", הוא אמר, "המדינה לא יכולה לשחרר עצמה מאחריות בנושא והיא חייבת לקדם מתווה פעולה הכולל בניית תשתיות לנהיגה ולרכיבת אופניים בארץ". טיבייב הצהיר גם כי בכוונתו להכין הצעת חוק שתסדיר את הנושא כבר במושב הכנסת הקרוב לאחר הפגרה.

הנהגת טענה כי כלל לא הבחינה בתמרי

הצהרותיו של ח"כ טיבייב נשמעות לאחר שכאמור, ביום שישי בלילה נהרג רוכב האופניים, גיא תמרי, ממושב בן שמן, מפגיעת רכב פרטי, בכביש 40. צוות של מגן דוד אדום, שהגיע למקום, ביצע בו פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית עלה, כי ברכב הפוגע נהגה תושבת רחובות, בת 30, שחזרה מעבודתה בנמל התעופה בן גוריון. על פי החשד, היא פגעה בתמרי, המשיכה לנסוע ואחר כך חזרה למקום התאונה. בחקירתה טענה כי כלל לא הבחינה שפגעה בו.

קצין אגף התנועה במשטרת מרחב השפלה, רב פקד שי מזרחי, סיפר לוואלה! חדשות לאחר המקרה כי "הרוכב נסע בצדו הימני של הכביש עם כיוון התנועה והנהגת הסבירה בחקירה שהיא לא הבחינה בו". מזרחי הזהיר כי תקופת האביב הינה תקופה מסוכנת עבור רוכבי האופניים והנהגים בכבישים: "עכשיו כשמתחיל האביב יש להיזהר מרוכבי אופניים. אנחנו לקראת שבתות יפות בהן אנשים יוצאים לטייל ולכן אני מבקש מרוכבי האופניים לרכוב על פי כללי הבטיחות וכמו כן מהנהגים לשים יתר תשומת לב לרוכבים".

אלעד ניסימוב, חברו של גיא תמרי, סיפר על האמצעים שנוקטים רוכבי האופניים כדי לשמור על חייהם. "אנחנו מחויבים לרכוב עם קסדה ובשעות הבוקר המוקדמות אנחנו גם נעזרים בנצנצים ובביגוד שניתן לראות בחושך", אמר. "זה לא אמצעי חובה – אבל כולנו רוצים לחזור הביתה בריאים ושלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully