וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: נשירה, פרעושים ושאר מכות

ד"ר איל נחמיאס

25.4.2011 / 0:01

המרפאה: רוצים לאמץ כלב, אבל אלרגים לנשירה? השיי צו המקסימה מריחה לא משהו? הפרעושים לא מניחים למעורבת? אל דאגה - ד"ר איל נחמיאס וטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים כאן

כלבים. ShutterStock
אין ממש נשירה. 3 גורי טרייר קאיירן/ShutterStock

אנחנו רוצים לאמץ כלב, אבל אימא שלנו אלרגית לשיער שנושר. איזה סוגי כלבים לא משירים שיער בכלל?

נסו את קבוצת כלבי הטרייר ובמיוחד גזע הנקרא קאיירן טרייר. אלו כלבים חמודים מאד, עליזים ושובבים ומלאי שמחת חיים. את הכלב יש למרוט או לספר אחת לכמה חודשים, אחרת כל השיער נשאר עליו. אין ממנו נשירה של שיער וגם מינימום הפרשות עור למיניהם.

גור כלב מתגרד. ShutterStock
"הפרעושים חיים גם בסביבה. יש לבצע הדברה סביבתית"/ShutterStock

יש לי מעורבת בת 5 הסובלת באופן קבוע מפרעושים. ניסינו את כל התכשירים שיש והם לא מניחים לה. בנוסף, הם עוקצים את כל בני המשפחה. אודה לך אם תמליץ לי על תכשיר שיעזור לה כי אנחנו כבר מיואשים

חשוב להבין כי הפרעושים לא חיים רק על הכלבה והנסיון שלכם להדביר אותם אינו מוצלח מאחר ואתם חייבים להבין כי הפרעושים חיים גם בסביבה.

יש לבצע הדברה סביבתית ורצוי לחזור עליה בטווח של שבועיים.

למקרים קשים במיוחד, יש כדור חדש הנקרא קאפסטר הניתן לכלב דרך הפה וגורם לכל הפרעושים שעליו באותו יום למות.
יש לקחת את הכדור יום יום עד לחיסול הפרעושים. הכדור מתאים רק לכלבים מעל 11 ק"ג ועד 57 ק"ג.

לעיתים יש נגיעות עקב חתולי חצר ויש לחשוב כיצד לטפל במקום בו הם חיים כדי להוריד את כמות הפרעושים.

נסו גם להוסיף שמרי בירה לכלב. אלו יכולים לסייע מעט בדחיה של הפרעושים מהכלב על בסיס ריח גוף שונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כלבים. ShutterStock
"מומלץ לרחוץ כלב כמה שפחות". 2 כלבי שיי צו/ShutterStock

לשותף שלי יש 2 כלבות שיי צו מקסימות. הבעיה היא שבאופן קבוע הן סובלות מריח מאוד מאוד רע, גם מהר מאוד לאחר מקלחת. רציתי לדעת מה יכול להיות הגורם לזה ? ומה הפתרון? בנוסף, כל כמה זמן מומלץ לקלח כלבי שיי צו?

ההמלצה לרחוץ כלב עד כמה שניתן פחות. כאשר יש בעית עור כלשהיא או אם הכלב התפלש במשהו מאד לא נעים אפשר לרחוץ לעיתים תכופות יותר. תדירות של פעם בחודש היא סבירה. לבעיות עור מסוימות ממליצים על רחצה שבועית טיפולית.

ריח גוף שונה ולא נעים עלול לנבוע מאי התאמה של מזון –רגישות מסוימת לרכיבי מזון עלולה להוביל להפרשה מוגברת של חלב (סבום) והתפתחות פטריות וחיידקים על העור באופן שיוביל לריח חזק.

ניתן לשקול להעביר את הכלבה למזון עדין יותר כמו למשל פרו פלאן סלקטס (שקים קטנים בלבד בבקשה לכלב קטן) על בסיס סלמון. המזון מתוכנן לכלבים עם רגישות למרכיבי מזון.

אגב, הרחצה עצמה גורמת לעיתים ללחות מוגברת של העור והגברת הריח עקב התפתחות נוחה יותר של פטריות. ממליץ לעבור על הכלבה עם טאלק לאחר הרחצה על מנת לשמור על לחות נמוכה של העור. עורו של כלב בנוי ומתוכנן להיות יבש.

חשוב לעבור אצל הספר/ית עם כלבי שי צו לפחות אחת לשלושה חודשים. עודף שיער ורסטות ושיעור יתר באוזניים גם הם עלולים לגרום לדלקת אזניים וריח רע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully